Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25196

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3
God fortsättning!

Här kommer lite bilder från lackeringen. I början av mellandagarna skall det sista lagret vara lagt. Därefter kommer ett antal dekaler att "lackeras in" / klarlackeras över i syfte att skydda dem.

IMG_5456.JPG

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25197

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hej,

Här kommer bearbetningen av intaget och rideplaten innan lackering.
Majoriteten av alla eftermarknads gjutningar är under all kritik och kräver förfining innan optimalt resultat kan erhållas. På tom en original maskin finns fart/prestanda att hämta genom lite slip och lackeringsarbete.

Ett lager av epoxy har applicerats på hela ytan av intaget. För att få ett optimalt hydrodynamisktflöde skall du försöka efterskapa en "flygplansvinge profil", dvs den första ytan vattnet träffar på intaget skall vara rundad som framkanten på en vinge. Innan vattnet slutligen släpper ytan skall den vara sylvass. Kanske dåligt förklarat, men tänk dig ett anslag som är trubbigt och rundat för att sedan rent sylvasst lämna vattnet vidare

R&D logon måste bort då den skapar bra med kavitation

Verktyg som kan underlätta arbetet är en fingerslip och en liten vanlig slipmaskin. Vidare behöver du aceton, epoxyspackel och slippapper för manuell slipning

En snäll rundad yta som tar emot vattnet för att slutligen bli sylvass

IMG_5461.JPG
Rideplaten är endast slipad innan lackeringen

Alla bulthål i rideplaten och intaget sätts senare igen för att ytterligare förhindra kavitation

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25198

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Inget turbobygge?
NOS varar ju lika länge som ett samlag ju..typ 3sek.. Hur många sekunder förväntar du dig kunna köra med lustgasen, det är enbart för ett toppfartsrejs misstänker jag..
Nä jag står på mig, det luktar allt mer o mer Elmia bygge här :-D

Hörde nåt rykte om att du skulle dela ut nyckelringar på mässan... :-D
51y13kpEYrL.jpg

Att hacka lite på Mr Ribextreme, ger han mer kraft att fortsätta bygget... ungefär som onda sidan i Starwars som lever på de onda krafterna :-D

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25199

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Att hacka lite på Mr Ribextreme, ger han mer kraft att fortsätta bygget... ungefär som onda sidan i Starwars som lever på de onda krafterna :twisted:[/quote]

Japp! Helt rätt på spiken Mr Buse, -OPEN-DEVIL trimmet kommer bli ond/elakt och inneha massor med kraft. :twisted: :twisted: :twisted:
Det är skönt att se att Lime inte helt har tappat förståndet, nu när han småtvekar lite...

Angående hur länge gasen räcker beror på flera faktorer som ej är kända (behovet av effekt och motordata) i nuläget förutom att det är ett PRO RACE system för 4-cylindriga motorer:

1) Antal fogger munstycken, 4 alternativt 8 st
2) Storleken på jetmunstyckena
3) 1-stegs alt 2-stegs system
4) Vilken programmering av NOS launcher systemet
5) Flaskstorlek (NOS)
NOS advanced launcher.jpg

Med ett effektuttag på ca 200 hk räcker gasen i drygt 40 sekunder. "Vanliga" drag race tar ca 5 sek, så det innebär 7-8 race innan påfyllning

Jag beräknar att accelerationen blir en låg 2:a till 100 km/h / 53,9 knop då den progressiva lustgasen inte kickar in förrens vid planing av skrovet vid uppskattningsvis 17-18 knop.
Midrange accelerationen blir därefter helt överdjävlig...

MEN, det kan ändras då jag i dagsläget diskuterar ett antal andra pumpalternativ med Malte...

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
Email:

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25206

• t-h-e-p-i-m-p
  • t-h-e-p-i-m-p Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

Ribextremeracing skrev: Jag beräknar att accelerationen blir en låg 2:a till 100 km/h

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Nice! är Lime försöks kanin :shock: ?? ska bli kul å se video-test på denna :shock: hoppas också på att den finns med på mässan!

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25207

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

t-h-e-p-i-m-p skrev:

Ribextremeracing skrev: Jag beräknar att accelerationen blir en låg 2:a till 100 km/h

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Nice! är Lime försöks kanin :shock: ?? ska bli kul å se video-test på denna :shock: hoppas också på att den finns med på mässan!

Jag är ryggsäck. :shock:
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25208

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member

t-h-e-p-i-m-p skrev:

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Skämt å sidå, jag har full respekt för den enorma kraften skotern kommer att utveckla.
Att skjutsa i + 70 knop är en helt annan historia än att skjutsa i + 85 knop. Man måste ha i beräkning att någonting kan/kommer hända då man inte på förhand kan säga hur skrovet kommer att uppföra sig i de högre fartregistren eller hur lustgasen kommer att påverka gångegenskaperna när det är sånt masivt vridmoment. Tillskillnad från en turbo, avsett ALS eller inte så smäller effekten bara till direkt med lustgas utan någon som alls fördröjning... :shock:

Men, det är just det som är stimulerande, - ta nya vägar och försöka få det att fungera

Angående utställning på mässan, så är svaret - ja
ATV-shopen/RIB EXTREME RACING först i kundströmmen i B-hallen.
(Ingång från Östra Entrén)

I dagsläget har vi bara en tävlingsklass för denna maskin, hydrodrag eftersom den kommer att tillhöra "unlimited" och är därmed klassad som det värsta över Open och GP klassen. Men med bortmonterat lustgassystem och blockerat/bortmonterat övre avgassystem kommer den fungera fin fint i GP-klassen. Mot bakgrund av de skotrar jag levererar och har levererat så tror jag den nya GP klassen kommer växa till sig ordentligt till nästa säsong då klar majoritet är GP skotrar. Ser verkligen framemot den nya GP klassen och vad vi kommer få se för utbud där... :shock:

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
Email:

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25209

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Innan jag väljer att hoppa upp bakom "Rocketman" 8-) så kommer jag att vilja se hur fanskapet beter sig i vattnet först, med och utan NOS. 8-) LITE vett i skallen har jag ändå kvar!
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: PROJEKT "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25210

• ragnar
  • ragnar Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
imagesCAH4ZQ19.jpg
Ragnar, #86, Kawasaki 300 LX & Kawasaki 800 SX-R
<a class="postlink" href="nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/" onclick="window.open(this.href);return false;">nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/

Re: PROJEKT &quot;OPEN DEVIL&quot; 100 MPH - +580 HK 15 år 3 månader sedan #25211

• t-h-e-p-i-m-p
  • t-h-e-p-i-m-p Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Ribextremeracing skrev:

t-h-e-p-i-m-p skrev:

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

Skämt å sidå, jag har full respekt för den enorma kraften skotern kommer att utveckla.
Att skjutsa i + 70 knop är en helt annan historia än att skjutsa i + 85 knop. Man måste ha i beräkning att någonting kan/kommer hända då man inte på förhand kan säga hur skrovet kommer att uppföra sig i de högre fartregistren eller hur lustgasen kommer att påverka gångegenskaperna när det är sånt masivt vridmoment. Tillskillnad från en turbo, avsett ALS eller inte så smäller effekten bara till direkt med lustgas utan någon som alls fördröjning... :shock:

Men, det är just det som är stimulerande, - ta nya vägar och försöka få det att fungera

Angående utställning på mässan, så är svaret - ja
ATV-shopen/RIB EXTREME RACING först i kundströmmen i B-hallen.
(Ingång från Östra Entrén)

I dagsläget har vi bara en tävlingsklass för denna maskin, hydrodrag eftersom den kommer att tillhöra "unlimited" och är därmed klassad som det värsta över Open och GP klassen. Men med bortmonterat lustgassystem och blockerat/bortmonterat övre avgassystem kommer den fungera fin fint i GP-klassen. Mot bakgrund av de skotrar jag levererar och har levererat så tror jag den nya GP klassen kommer växa till sig ordentligt till nästa säsong då klar majoritet är GP skotrar. Ser verkligen framemot den nya GP klassen och vad vi kommer få se för utbud där... :shock:

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING

:shock: som sagt så kommer det bli en grym maskin! + att det går framsteg med projektet. Vilket betyder att du är 100% på det, vilket är kul för oss som följer projektet.. BTW Lime så borde du veta att jag är Lidingö runt pojken :shock: do you rememberer me ?

Sidan laddades på: 0.079 sekunder