Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 3 månader sedan #25445

• ribextremeracing
  • ribextremeracing Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 3

Friborden färdiglackerade med ett lager matt klarlack

Riktigt nöjd med resultatet! Mattsvart är alltid mattsvart!

Det kanske är svårt att se skillnaden på skrovet men "åkytan" maskeras in där det är lagt ett lager klarlack till skillnad mot sidorna som är mattklarlackat.

Våtslipning med 1200 papper påbörjas för att erhålla maximalt släpp gentemot vattnet i enlighet med äkta racing manér. Endast våtslipning på "åkytan"

IMG_5500.JPG
Det är ett tålamodsprövande arbete...

Överdelen är betydligt enklare än skrovet och beräknas vara klar inom en vecka from nu. Inom kort har man något konkret att börja "fylla" med delar och motor :)

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:
Tel: 070-517 56 90

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 3 månader sedan #25450

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Schnyggt!!!
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 3 månader sedan #25482

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Zephyrlius skrev: Schnyggt!!!

Tack Zephyrlius!

Skoterbotten är nu klar och den vändes igår för att påbörja ovansidan. Arbetet beräknas vara klart innan veckan är slut.
Bilder kommer inom kort

Mvh Niklas

RIB EXTREME RACING
RIB EXTREME RACING - försäljning, service & trimning Yamaha vattenskoter & snöskoter.
Email:

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 3 månader sedan #25625

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hej,

Då detta "galna" projekt har en väl tilltagen budget i kombination med den senaste kunskapen/erfarenheten från "marknaden" och att det inte finns plats för "no room for errors" vid effektuttag utav den här kalibern, beslöt jag mig för att ta hjälp av Malte.

Malte som med sin internationella erfarenhet och med sina många personliga kontakter/vänner bland världens mest i framkant erkända trimmare blev ett självklart val i kombination med Walléns Motor som står för bearbetningen av block och topplock.
En av Maltes nära vänner, Nicholas Rius och dennes Turbo FZR (550 hk) gav mycket goda tips och idéer som jag kunde dra nytta av och i förväg kan förhindra/förstärka motorn med.
Malte har dessutom flertalet knep som också integreras i bygget och han kommer "dubbelkolla" mig i allt skruvande jag gör själv nere i hans lokaler i Henån när motorn skall byggas ihop inom kort.

Skön "Tysk ordning" när allt är isärplockat. Ni kan se de nya sleeves:en som skall borras in, planas och honas i motorblocket av Walléns Motor.

Tomt motorblock redo för Walléns Motor

IMG_5504.JPG
Originalkolvarna och de nya smidda kolvarna från RIVA Motorsports samt original stakar och de nya Carillo stakarna
Email:

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 3 månader sedan #25629

• ribextremeracing
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Fortsättning

Roger på Orust Motorservice, en lokal förmåga som hade ett hydraliskt ventilurtagningsverktyg som förenklade arbetet med att plocka ur ventilerna hjälpte till på lördagsmorgonen, - Snabb service!

En rensat topplock redo att möta Walléns Motor

IMG_5512.JPG
Återigen en skön "Tysk ordning" där alla delar till ventilerna får sin "egen" plats innan de åker in igen.

Ett tips, åk ALDRIG bil med Malte!!! :shock: :shock: :shock:
Han tror nämligen att det är autobahn ute på landet i Henån med 20 cm snö på vägen, blankslitna high-performance friktionsdäck och en BMW 330 diesel utan antisladd & antispinn.
Klart läskigare än att tävla med Strömnäs..... :shock:
Email:

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 3 månader sedan #25635

• anders strömnes
  • anders strömnes Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Det ä rätt Nicklas! Verkar som allt går enligt planerna med projektet. Nu vill vi bara ha vår!! :-D Då vi alla ser fram emot att få se prestandan på bygget..hoppas verkligen att allt går vägen nu när du satsar så mycket och att maskinen håller så du kan köra Offshore med den, eller kommer du ha en reservskoter till offshore i fall att nått tidskrävande skulle hända? Hehehe Niclas testa åk med honom på sommaren tror upplevelsen blir ungefär detsamma! :-D Mvh/ Anders

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 3 månader sedan #25639

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Ja ni det där att åka bil med Malte hade jag nog inte ställt upp på sen jag fick lära mig att Malte han åker lätt ifrån en även när han sitter i en Jeep Cherokee med min skoter på kärran bak och själv så satt jag i en Saab 9-5 Aero fanns inte en chans hehe. Nä Malte är en bra kille även om han ibland är lite galen, och det är nog en mycket bra ide att ta hjälp av Malte med hans kunskap om att få fram snabba maskiner.

Men med tanke på att du nu får hjälp av Malte i ditt projekt då är nu min frågan vilka delar kommer det att bli från ROTAX Racing i din maskin. Har hört rykten om att du skall sätta dit en ny pump som skall borras upp special special al Malte är detta sant Niklas? Rotax pumpen skall vara riktigt grym fast jävligt dyr då jag själv har titta lite åt det hållet.

Lycka till nu och rör inte till Maltes ordning då han har fotografiskt minne var han lägger saker i sin verkstad. Ingen kan ju nu anklaga dig för att hålla igen på krutet detta kommer bli mycket intressant att se fortsättningen på särskilt när du i stort sätt är utmanad i titeln åka snabbast i Sverige 2011 av samma märke fast lite olika vägar att gå till väga.
/Robban

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 3 månader sedan #25648

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Ribextremeracing skrev: Ett tips, åk ALDRIG bil med Malte!!! :shock: :shock: :shock:
Han tror nämligen att det är autobahn ute på landet i Henån med 20 cm snö på vägen, blankslitna high-performance friktionsdäck och en BMW 330 diesel utan antisladd & antispinn.
Klart läskigare än att tävla med Strömnäs..... :shock:

:shock: Vi på västkusten har satt GPS-sändare på Malte.. så vi ska hålla oss på säkert avstånd när han kör bil.. :shock:

Men kul att det går bra med ditt projekt Niklas.. Följer tråden dagligen.. p.s skrovet blev ju gör snyggt i mattsvart :shock:

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 2 månader sedan #25679

• t-h-e-p-i-m-p
  • t-h-e-p-i-m-p Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Re: "OPEN DEVIL" 100 MPH - +580 HK E85 15 år 2 månader sedan #25680

• fast
  • fast Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
I would never post a project on greenhulk !
I just post some pictures from the lightweight RXT RS seat
<a href="">
<a class="postlink" href="www.performancemarine.se">www.performancemarine.se

Sidan laddades på: 0.075 sekunder