Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: GPS till skotern 17 år 2 månader sedan #4303

• rxp_strömberg
  • rxp_strömberg Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0

Lime skrev:

Rxp_Strömberg skrev: (...)
Någon som kan förklara varför bilderna blir så stora?? har krympt dom redan innan ja ladda upp... blir stora ändå..??

Ja, du visar bilder som ligger på en annan plats och de är större än de vi ser här. T.ex här: i238.photobucket.com/albums/ff28 ... 130051.jpg

Ladda upp bilderna genom forumets uppladdningsfunktion istället så blir det klickbara thumbnails i inlägget. Under knapparna "Spara Förhandsgranska Skicka" finns en flik "Ladda upp en bilaga", kika där!

Ah.. fan va najjs... tack för hjälpen.... :winner:

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Nån som testat Garmin 620 med touchskärm 17 år 2 månader sedan #4744

• perlan
  • perlan Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Sneglar lite granna på denna
www.garmin.se/productpage_tab1.aspx?pageid=3285

Är trevligt med touchskärmen tycker jag, har det i bilen och tycker det funkar bra att "dra sig" runt på kartan.
Enda nackdelen jag kan se är att den är vänd på fel ledd, dvs den är liggande istf stående som är normalt.
Bra formfaktor på den också, borde vara hyffsat lättplacerad på skotern.
Yamaha FX HO -09

Re: GPS till skotern 17 år 2 månader sedan #4746

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Kan bara säga att när det sjöar så är det inte så himla lätt att arbeta med touchskärm pga fingrarna far åt alla håll mycket lättare med knappar som man kan sikta på med fingret och trycka på när man kör i 50knop.
/Robban

Re: GPS till skotern 17 år 2 månader sedan #4758

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
själv köppte jag en garmin 420 som ska monteras nästa vecka.,,.,..,., bilder kommer när allt är klart
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: GPS till skotern 17 år 2 månader sedan #4760

• teknikern
  • teknikern Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Robban skrev: Kan bara säga att när det sjöar så är det inte så himla lätt att arbeta med touchskärm pga fingrarna far åt alla håll mycket lättare med knappar som man kan sikta på med fingret och trycka på när man kör i 50knop.
/Robban

Kan bara hålla med. Jag har en kompis som jobbar på ett större båttillbehörsföretag och kunderna som köpt en pekskärms-gps brukar komma igen och svära ve och förbannelse över pekskärmen. Sen brukar dom köpa fjärrkontroll till gps-en när dom svurit färdigt. :lol:

Re: GPS till skotern 17 år 1 månad sedan #4863

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev: Kan bara säga att när det sjöar så är det inte så himla lätt att arbeta med touchskärm pga fingrarna far åt alla håll mycket lättare med knappar som man kan sikta på med fingret och trycka på när man kör i 50knop.
/Robban

Jag har en 420 och jag kollar inte ens på min i 50 knop! :lol: Saktar alltid in när det är dags att kolla skärmen, men det är väll mest för att jag har den placerad under styret.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: GPS till skotern 17 år 1 månad sedan #4866

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Lime skrev:

/Robban

Jag har en 420 och jag kollar inte ens på min i 50 knop! :lol: Saktar alltid in när det är dags att kolla skärmen, men det är väll mest för att jag har den placerad under styret.

Det var ju det vi trodde du gjorde på PWCt när du stannade till ute på havet men som vi fick höra sen så var det ju lite annat som fick dig att släppa gasen. Hoppas du får skotern snart din far knutte vill ju ut och leka igen med grabbarna, de skall ha kred för att du har en av de vassaste farsorna på forumet Lime plus att han åtminstonde har koll att du blev kvar på Ålands hav.
/Robban

Re: GPS till skotern 17 år 1 månad sedan #4937

• rxp_strömberg
  • rxp_strömberg Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Sen går de inte å flush montera 620:n... de går med 420:n, blev riktigt nöjd med mitt val, har lotsat runt kimmo på västkusten i midsommar... de e toppen med Gps.....

Re: GPS till skotern 17 år 1 månad sedan #4958

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Rxp_Strömberg skrev: Sen går de inte å flush montera 620:n... de går med 420:n, blev riktigt nöjd med mitt val, har lotsat runt kimmo på västkusten i midsommar... de e toppen med Gps.....

Appropå lotsa... När jag fick haveri på Ålandshav för en månad sedan och farsan bogserade in mig till Sandhamn så var jag den enda som hade GPS, så för att komma fram utan att gå på grund så fick jag göra tecken om vi behövde svänga lite/mycket åt något håll eller om det gick bra att köra rakt på. Sedan fick Philip (RIB Extreme) åka ifatt farsan och skicka vidare mina vinkningar (om inte farsan redan sett dem i backspegeln). Gick riktigt bra faktiskt. :-D
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: GPS till skotern 17 år 1 månad sedan #4966

• eken
  • eken Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Jag har också en 420. Om jag inte minns helt fel, så tror jag att det finns bilder tidigare i denna tråden..
Yamaha FX SHO -08
Fogelsta 600 UVSL, 80km/h
Garmin 420 BlueChart g2 VISION

Sidan laddades på: 0.086 sekunder