Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: GPS till skotern 16 år 11 månader sedan #6955

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Intressant placering! Känns lite ömtåligt (lätt att fastna i eller nått), men kanske inte.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GPS till skotern 16 år 11 månader sedan #6968

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

kackerlackan skrev: En bild på hur det blev när jag monterade en garmin 420s på min ultra 250xgps.jpg

Du kommer den att sitta kvar vid en dykning i sånt fall så är imponerad tänk på hållfastheten i spegeln så att du inte bryter av hela spegeln vid en olycka. en ny kåpa till skotern kostar säkert minst 10.000:-.
Men lycka till med navigeringen det är betydligt roligare att köra när man vet vad som finns där under.
/Robban

Re: GPS till skotern 16 år 11 månader sedan #6993

• kackerlackan
  • kackerlackan Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0

Robban skrev:

kackerlackan skrev: En bild på hur det blev när jag monterade en garmin 420s på min ultra 250xgps.jpg

Du kommer den att sitta kvar vid en dykning i sånt fall så är imponerad tänk på hållfastheten i spegeln så att du inte bryter av hela spegeln vid en olycka. en ny kåpa till skotern kostar säkert minst 10.000:-.
Men lycka till med navigeringen det är betydligt roligare att köra när man vet vad som finns där under.
/Robban

återstår att se, men tycker det känns ganska robbust iallafall.

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #7115

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
För er som kanske inte vet så är Garmins kartsystem knäckt så att ni kan ladda ned vilka kartor ni vill. Söker ni på Jetmouse 1.5 unlocker så hittar ni vad ni söker

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #7120

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

daniel_ skrev: Man köper skivan för att sedan para ihop med Gpsen via Garmins sida. Sedan laddar man över kartmaterialet till gpsen och använder det. Så har jag gjort.

Sen tror jag att man i princip om man har köpt kartmaterial på kort, att man kan ladda ner Bluechart från internet typ Piratebay eller om jag bränner skivan, och sedan använda det som karta i datorn och ladda över rutter och intressepunkter men dock inte kartan eftersom de inte är upplåst, kan kolla upp detta om det är intressant?

Jodå, det går alldeles utmärkt att ladda ned ALLA Garmins kartor idag och föra över till de flesta av Garmins gpser. Programmet som parar ihop gpsens serienummer heter Garmin unlock 1.5 och går att ladda ned från TPB. Även G2 Vision kartorna ska gå att föra över så länge man känner till deras map id.

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #7121

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

rayder skrev:

daniel_ skrev: Man köper skivan för att sedan para ihop med Gpsen via Garmins sida. Sedan laddar man över kartmaterialet till gpsen och använder det. Så har jag gjort.

Sen tror jag att man i princip om man har köpt kartmaterial på kort, att man kan ladda ner Bluechart från internet typ Piratebay eller om jag bränner skivan, och sedan använda det som karta i datorn och ladda över rutter och intressepunkter men dock inte kartan eftersom de inte är upplåst, kan kolla upp detta om det är intressant?

Jodå, det går alldeles utmärkt att ladda ned ALLA Garmins kartor idag och föra över till de flesta av Garmins gpser. Programmet som parar ihop gpsens serienummer heter Garmin unlock 1.5 och går att ladda ned från TPB. Även G2 Vision kartorna ska gå att föra över så länge man känner till deras map id.

Mjo Friluftskartan Pro, BlueChart G2 och City Navigator Europe går att få tag på illegala vägar, men vet inte om vi bör diskutera sånt på det här forumet...?

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #7365

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Idag fäste jag min GPSmap 420 på min nya RXP-X. Det fungerade skitbra att köra! Hade den i handskfacket under styret på min förra (RXP 215) men då var det svårt att kolla kartan när man körde för man tappade all uppsikt över sjön framåt. Med gpsen fäst på styret så har man fortfarande ganska bra koll på omgivningen.

P8060039.jpg

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #7371

• alfons74
  • alfons74 Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Snyggt!!
:winner:

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #7399

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
fan vad bra
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #7478

• nisselauda
  • nisselauda Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Lime skrev: Idag fäste jag min GPSmap 420 på min nya RXP-X. Det fungerade skitbra att köra! Hade den i handskfacket under styret på min förra (RXP 215) men då var det svårt att kolla kartan när man körde för man tappade all uppsikt över sjön framåt. Med gpsen fäst på styret så har man fortfarande ganska bra koll på omgivningen.

Hejsan
Har oxå gjort en liknande montering på min RXT-X för min Nuvi 550. Använde scooterfästet tillsammans med några kattstrypare.
Provade först att ha den framför styret som du Lime men då jag har mitt styre mer vinklat uppåt så såg jag inget när den var monterad där.
Tycker den sitter stadigt och samtidigt är det lätt att ta lös fästet för att sätta den på MC:n eller snöskotern.
RXT-X 255

Sidan laddades på: 0.072 sekunder