Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Nya problem med GTX! 15 år 7 månader sedan #23633

• wake
  • wake Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

Chrisse6 skrev: Vad har du för batteri så ska jag kolla vad jag kan hitta åt dig?
Jobbar med motorcyklar och det är samma batteri. Yuasa är det batteri som håller minst dålig kvalité. Alla batterier har blivit sämre dom senaste åren pga miljöpartiet (tänk på det när ni röstar). kan även vara oljetrycksgivaren, men då du tydligen har dåligt batteri så måste ju ändå byta, så börja med det.

/ Chrisse

Ska plocka bort batteriet idag och kolla vad det står på de

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Nya problem med GTX! 15 år 7 månader sedan #23634

• wake
  • Senior Member
  • Senior Member

Bojani skrev: Låter som oljetrycksgivarn hade samma problem i sommras med min RXP

Har jag inte helt fel så sitter det 2 stycken oljetrycksgivare på motorn, en vid oljefiltret och en strax under oljepåfyllningen, vilken bytte du och hur "såg" du att den var trasig?

Re: Nya problem med GTX! 15 år 7 månader sedan #23663

• wake
  • Senior Member
  • Senior Member

Chrisse6 skrev: Vad har du för batteri så ska jag kolla vad jag kan hitta åt dig?
Jobbar med motorcyklar och det är samma batteri. Yuasa är det batteri som håller minst dålig kvalité. Alla batterier har blivit sämre dom senaste åren pga miljöpartiet (tänk på det när ni röstar). kan även vara oljetrycksgivaren, men då du tydligen har dåligt batteri så måste ju ändå byta, så börja med det.

/ Chrisse

Nu har jag kollat och den var ett 30ah Yuasa batteri men det verkade inte må så bra, båda kortsidorna hade buktat ut precis som om det hade fryst sönder eller kokat rätt lite, kan generatorn ladda så pass mycket att de kokar och sväller ut så?

Re: Nya problem med GTX! 15 år 7 månader sedan #23667

• chrisse6
  • chrisse6 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
Svårt att säga vad som har hänt, men jag behöver beteckningen på batteriet så det blir rätt storlek och rätt polposition. Det är lätt att kolla om laddregulatorn funkar. Slå igång maskinen med ett fräscht batteri och mät på batteripolerna. Vid ca 3-4000 varv ska den ladda MINST 13,5 volt. men gärna inte över 14,2 volt

/ Chrisse
www.italiabikecenter.com

Re: Nya problem med GTX! 15 år 7 månader sedan #23675

• wake
  • Senior Member
  • Senior Member
Hittade 2 olika nummer, ett som var instansat upptill mellan polerna RC20DD-0-2230C och ett bak på en klisterlapp RA21DD

Ska kolla om den laddar riktigt sen när jag har nytt batteri :)

Re: Nya problem med GTX! 15 år 7 månader sedan #23746

• wake
  • Senior Member
  • Senior Member
Köpte ett nytt batteri idag och åkte ut å testade en sväng.. Det som var bra var att den röda lampan slutade att blinka och allt funkade kanon tills jag började dra på lite, då började den tjuta "oil" igen :evil: plus att den inte ville gå på tomgång, man fick hålla in gasen för att den skulle gå, släppte jag den så stannade den, vad kan detta vara nu då?
Det är nog tvunget att skaffa en ny givare men vilken av dom 2, den vid oljefiltret eller?

Re: Nya problem med GTX! 15 år 7 månader sedan #23755

• samson
  • samson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Tja! har för mig att givarna är likadana. ring o hör med din återförsäljare. om dom nu är likadana så är det ju bara att testa dig fram. kan ju vara så att skotern går i ngt nödläge när oljetrycket är fel?

Re: Nya problem med GTX! 15 år 7 månader sedan #23757

• wake
  • Senior Member
  • Senior Member

samson skrev: Tja! har för mig att givarna är likadana. ring o hör med din återförsäljare. om dom nu är likadana så är det ju bara att testa dig fram. kan ju vara så att skotern går i ngt nödläge när oljetrycket är fel?

Hallå!

Naa tror inte det är 2 likadana givare, dom kostar olika mycket och har olika artikelnr.
Den bör väl gå ur nödläget när man startar om skotern, måste ju göra de för att det ska sluta pipa när den larmat för "oil"

Det borde ju gå att mäta upp givarna :?

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.062 sekunder