Kom precis hem med min seadoo gtx 155 hk 2004 från verkstad då dom har programmerat in en ny ecm "styrbox" i den..
Killen som programmerat den sa att mitt batteri inte var det bästa och att varningslampan blinkade, han kunde inte se några felkoder på datorn och han trodde det var låg nivå med bensin, två sträck..
Glad och nöjd körde jag hem och tänkte att jag måste ju testa den efter en sommars skruvande, tankade skotern på vägen hem, sjösatte, startade och såg att den röda lampan fortfarande blinkade och efter nån minuts körning börjar den larma "12V HI" i displayen, tänkte att ok, det är väl batteriet som strular..
Körde lugnt en stund och sen testade jag att plana ut lite försiktigt ett par ggr och efter ha gjort de börjar den illtjuta och visa "OIL" i displayen och börjar bluddra när jag hade den i planing, stannade motorn och startade igen, inget larm i displayen förutom den röda blinkande lampan och när jag gasar på igen larmar den oil igen och börjar bluddra!!
Håller jag den under 3000 varv nånstans varnar den inte för oil.
Vad kan det vara, kollade nivån på oljestickan och det var inom gränserna, kan det vara lågt oljetryck?
Vad står 12V Hi för?
Tacksam för all hjälp!