Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29645

• amr
  • amr Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0

Sandell skrev: Han har väl hittat nån Kinatillverkare som döper sina skotrar till Seadooo Seadoo RXT X -10 som det stod i kontraktet. På så sätt så ljuger han väl inte? Missnöjda kunder får han så klart, men då är det ju bra med lite leveranstid så att man hinner kränga några stycken innan man måste gå under jorden...

Jag har också beställt en skoter och fick lite tvivelaktig information. Ska be min far ringa upp killen idag och se över alla detaljer, han har vart i importbranchen sedan den startade och ser nog igenom det här ganska lätt. Ska även ringa till schenkers huvudkontor och se om dom har någon kund som går under namnet Outdoor-outlet, Micke som han heter sa nämligen till mig att han hade levererat fler skotrar till nöjda kunder..

Är det någon som ringt firman och ifrågasatt allt efter den här diskutionen?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29651

• charliemide
  • charliemide Profilbild
  • New Member
  • New Member
Har precis fått kontraktet och det är ju ganska enkelt skrivit och inget "finstilt" som jag hade förväntat mig om kontraktet skulle dyka upp.
Jag har provat att ringa detta företag ett par ggr de senaste dagarna men ej fått något svar.
Mailade precis och ville ha förtydligande på en del punkter:
Bla är det en punkt som säger "Vidare intygar säljaren att produkten och utrustningen vid försäljningstillfället motsvarar vad som angivits i detta kontrakt och därtill bifogade handlingar".
I kontraktet angives bara att det i mitt fall rör sig om en Seadoo RXT-X 2010, dock ej i vilket skick den är - alltså ingenting om att det ska röra sig om en helt ny Seadoo RXT-X 2010.
De kan ju faktiskt skicka en kraftigt begagnad Seadoo RXT-X 2010 och fortfarande följa kontraktet. Det följer heller inte med några bifogade handlingar - varför då ta med denna punkt i kontraktet...?
Jag vill också ha en förklaring på varför organisationnumret går till "Blommor i Säter AB".
När kommer finansieringskontraktet?

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29655

• collimore
  • collimore Profilbild
  • New Member
  • New Member
Nu har jag lite mer kött på benen. Pratade med deras säljare idag, Micke, och fick en hel del förklarat. Har även pratat med en av mina polare som själv sysslar med liknande affärer. Är lika kritisk som ni andra men tror samtidigt att jag stirrat upp mig lite i onödan. Det har aldrig påståtts att kontrakten skickas från Tyskland. Företaget opererar från Tyskland, närmare bestämt Hamburg. Dit kommer skotrarna i container och lastas om för att skickas till respektive kund med Schenker. Innan jag hann prata klart sa han själv att det blivit ngt fel med org. nr. och att det står på nån blomsteraffär som mkt riktigt tillhör Ann E Hjorth Löfling. Den firman finns emellertid inte mer och det är där problemet ligger på nått vis. Outdoor-outlet är helt nybildat och syns inte på Allabolag.se mm. Så långt kan det fortfarande vara en bluff, helt klart. Men då säger han till mig själv att allt sånt kan du själv ringa och kolla med myndigheterna, vilket jag ska göra imorgon. Företag kan abonnera på en sån här tjänst för att undvika att bli blåsta på tex kreditkunder osv. Vi kom också överrens om att kontrakten skulle ändras och innehålla fullständig produktbeskrivning, stå "fabriksny" osv. Har själv hämtat hem jetski och skotrar från USA och hänger därför inte upp mig på ett lågt pris. Gör man rätt har man som privatperson den hemma för 100 000 jämt, och då ska man komma ihåg att då köper man endast en och inte ett helt parti. Är fortfarande jävligt kritisk men hänga upp sig på källkoder osv känns lite paranoidt. Behöver inte vara svårare än att hon inte vill bli nerringd och stå till svars för varför deras org. nr. inte stämmer. Jag hade nog gjort samma. De e bara att vänta och se. Får ja besked imorgon om att bolaget är övertagit och ett kontrakt som är ok så kör jag. Det står tydligt att man inte behöver betala förrän man fått varan. Var e då haken?

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29683

• charliemide
  • charliemide Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag mailade ett antal frågor igår och trots löften om svar på mail inom 24 timmar - inget svar.

Jag har provat att nå Outdoor-Outlet per telefon ett antal dagar utan resultat.

Det går ej att gå in på deras hemsida för närvarande (www.outdoor-outlet.se) - tillfälligt fel eller...?

Annonsen på blocket verkar vara borttagen....

Det är nog bara att glömma detta - och jag har väl inte haft så stora förhoppningar heller. Det har bara varit intressant att se var bluffen är. Men kan fortfarande inte förstå vad han (outdoor-outlet) har fått ut av detta.

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29686

• collimore
  • collimore Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag kan bara hålla med charliemide. Fattar inte heller vad bluffen är? Är sjukt nyfiken på hur det skulle gå till.

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29696

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

collimore skrev: Jag kan bara hålla med charliemide. Fattar inte heller vad bluffen är? Är sjukt nyfiken på hur det skulle gå till.

han kanske bara känner sig för lite i år, för att sedan nästa år bli lite mer seriös å blåsa folk på riktigt!
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29711

• amr
  • amr Profilbild
  • New Member
  • New Member
Att stjäla identiteter kan ju vara anledningen? Alla som har beställt papper har ju uppgett sina personnummer och adresser..

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29713

• alfons74
  • alfons74 Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Kanske dax för alla som lämnat ut sina uppgifter att ta en koll så ni inte har flyttat i registrerna! :winner:

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29760

• donken
  • donken Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
grymt bra jobbat av er som gått till botten med detta!

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29774

• jake the snake
  • jake the snake Profilbild
  • New Member
  • New Member
Han har verkligen gått under jorden. Är det någon som fått tag på honom? Jag tror inte att han är ute efter att stjäla identiteter, finns bra mycket enklare sätt att göra detta på om man bara vill ha någons person nummer. Däremot så förväntade han sig nog inte att det var så många som skulle engagera sig och ifrågasätta hans upplägg. Om man har skrivit på och skickat tillbaks kontraktet så skulle jag vara mer orolig, kan inte säga att jag har listat ut hans scam, men något med finansbolaget var det ju. Men nu springer han och försöker sopa igen alla spår! Looser! Ett stort tack till alla som har skrivit och delat sina erfarenheter här!

Grym sommar på er

Sidan laddades på: 0.066 sekunder