Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29468

• vedboden
  • vedboden Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_u ... m?ca=8&w=3

Låter väl kanske också lite för bra? Antar man ska beställa å betala nu å vänta 5 veckor innan man fattar att man blivit blåst...

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29469

• charliemide
  • charliemide Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag har beställt och ett köpekontrakt är på väg. Dock har det inte dykt upp ännu. Ringde igår och fick besked att de håller på att skicka ut för fullt och att jag ska ha kontraktet innan helgen. Jag frågade om det var någon handpenning eller liknande och fick svaret att hela summan betalas 3mån efter leverans eller på avbetalning. I vilket fall kommer det att vara ett finansbolag inblandat. De kunde heller inte maila kontraktet eftersom finansbolaget kräver orginalhandlingar. Jag frågade också om de var ett registrerat bolag och i vilken bolagsform de driver detta. Svaret var att de är ett aktiebolag och juridiska företagsnamnet är: Marin outlet i Sverige AB. Jag har provat att söka på detta företagsnamn på allabolag.se och bolagsverket.se men ej hittat något. Jag provat: Marin Outlet, Marinoutlet och Marin-Outlet utan resultat. Återstår att se om något köpekontrakt dyker upp.

Jag kan dock fortfarande inte förstå var bluffen är. Att de ska sälja fakturorna till ett finansbolag tror jag inte ett dugg på. Dels måste ju ändå finansbolaget kunna bevisa att motparten fått en vara när dom börjar kräva någon på pengar. Återstår då är att bluffen från Outdoor-Outlet ligger i att blåsa finansbolaget på pengar och inte oss. Låter också orimligt eftersom jag tror att ett finansbolag är VÄLDIGT försiktigt innan de köper fakturor från ett nystartat företag. Ett företag som dessutom verkar vara VÄLDIGT svårt att hitta...

Nåja, köpekontrakten bör ju dyka upp idag alt imorgon fredag.
Jag hoppas att någon kommenterar här så fort det dykt upp - lusläs kontrakten!

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29471

• rabarber
  • rabarber Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag förstår mig inte heller på vad själva bluffen är om det nu är en bluff.

För 2 år sedan nappade jag på en Blocketannons där en kille i södra sverige lovade nya Sea Doo RXT för 75 000kr. Man betalade först efter leverans. Beställde 5st och väntade på mitt köpekontrakt men fick aldrig nått. Betalade ju inte heller ett öre så jag förstod inte vad det gick ut på. Han fick ju ändå lägga ut annonser, webbsida, svara på mejl och telefonsamtal. Vad vann han på?

Så jag förstår inte vad som motiverar ett sådant här upplägg. Kan man som ägare av företaget när man får in beställningar på flera 100 000kr få ut pengar eller vinning av detta på nått sätt? Alltså att de endast vill få in beställningar utan att ha någon tanke eller möjlighet att leverera beställda produkter. Sen genom dessa beställningar dra vinning...? Förstår inte hur men vad tror ni?! :mad2:

Kan det vara i flera led? Alltså företaget som ska leverera produkter till Outdoor Outlet också är med på det och kan vinna på att de får beställningar men att Outdoor Outlet kursar och de får ut försäkringspengar eller nått. Greppar efter halmstrån här :mad2:

Är man inställd på en vattenskoter till sommaren så tror jag inte man ska förlita sig på detta företag. Spännade dock om ni får era kontrakt.
Seadoo RXT -08 Riva Racing Edition. Såld

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29476

• vedboden
  • vedboden Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

vedboden skrev: www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ultra_260...497.htm?ca=8&w=3

Låter väl kanske också lite för bra? Antar man ska beställa å betala nu å vänta 5 veckor innan man fattar att man blivit blåst...

Mailade killen å frågade om man behövde betala innan skotern var i sverige och fick detta som svar

Ja om man kunde lita på alla så skulle det funka. Men jag vill inte stå med ett par skotrar som jag inte kan betala.. Kulorna på mitt konto o skotern levereras till din dörr via schenker.
(Dessa är ce-märkta så kawasakis Europagarant gäller)
Om båten mot förmodan skulle sjunka eller vid andra problem så förs alla pengar över till ditt konto. Jag skickar information till dig vid en ev best.

Mvh NiklAS

Asså vem löper störst risk här egentligen?
Jag som sätter in pengar på ett konto och får jag ingen leverans så har 99 999kr helt försvunnit från mig, eller han som tar hem en skoter och sen inte får betalt, han har ju kvar sin skoter som på plats i Sverige är värd 120k vilken dag som helst.

Jag skrev detta tillbaks och fick då ett väldigt otrevligt svar som löd så här:

Tror du jag är så dum så jag sitter o blåser folk ?? som man känner sig själv känner man andra!
Du kan ju köpa en ny för 179" det kallar jag blåst !!! Ha ha så lycka till själv.......
Har för övrigt redan 3 beställningar.
Ha en trevlig somma utan skoter......

Hans email är
Hans namn i email är Niklas petersson

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29477

• snyggyngve
  • snyggyngve Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Vadå, ville han att du skulle betala _hela_ beloppet i förskott? Många scammers i år vad det verkar. Som många andra skrivit tidigare så går inte siffrorna ihop hur man än räknar.

Otrevlig som fan iaf. Han har reggat sin facebook på samma mail så antingen har han inte tänkt att scamma eller så tillhör han den dummare versionen av scammers, förmodligen det senare med tanke på hans ton i andra mailet.

www.facebook.com/home.php#!/prof ... 0056561066

vedboden skrev:

vedboden skrev: www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_ultra_260...497.htm?ca=8&w=3

Mailade killen å frågade om man behövde betala innan skotern var i sverige och fick detta som svar

Ja om man kunde lita på alla så skulle det funka. Men jag vill inte stå med ett par skotrar som jag inte kan betala.. Kulorna på mitt konto o skotern levereras till din dörr via schenker.
(Dessa är ce-märkta så kawasakis Europagarant gäller)
Om båten mot förmodan skulle sjunka eller vid andra problem så förs alla pengar över till ditt konto. Jag skickar information till dig vid en ev best.

Mvh NiklAS

Asså vem löper störst risk här egentligen?
Jag som sätter in pengar på ett konto och får jag ingen leverans så har 99 999kr helt försvunnit från mig, eller han som tar hem en skoter och sen inte får betalt, han har ju kvar sin skoter som på plats i Sverige är värd 120k vilken dag som helst.

Jag skrev detta tillbaks och fick då ett väldigt otrevligt svar som löd så här:

Tror du jag är så dum så jag sitter o blåser folk ?? som man känner sig själv känner man andra!
Du kan ju köpa en ny för 179" det kallar jag blåst !!! Ha ha så lycka till själv.......
Har för övrigt redan 3 beställningar.
Ha en trevlig somma utan skoter......

Hans email är
Hans namn i email är Niklas petersson

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29479

• snyggyngve
  • snyggyngve Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Hoppas ingen går på detta. Det är en sak att skriva som ett mongo på forum osv men skriver man så här dåligt i ett mail till potentiella kunder så är det ganska tydligt att något inte står rätt till. Orkar inte ens räkna på antalet särskrivningar han fick in i en så kort text :mad2:

vedboden skrev: Jag såg också den där hemsidan idag och blev sugen, mailade dom och här kommer svaret.

Hej!

Allt är 100% nytt?

Ja.

Man betalar inte en krona innan man har varan i handen?

Vi ordnar finans se nedan.

Finns garantier på alla vattenskotrar?

Verkstadsgaranti följer med på samliga produkter samt är CE-märkta.

Har ni någon butik där man kan komma å titta på maskinerna?

Vi jobbar operativt från Tyskland så svar nej.

Möjlighet till finans? Vilket bolag och vad är räntan? 20% kontantinsats?

Ni kan köpa produkten och betala hela köpesumman efter 3 månader ränte fritt, eller göra
en avbetalnings plan på 12, 24 eller 36 månader räntefritt. Det tillkommer endast en avgift på 25 kr per faktura.

Vi levererar produkten via schenker med en frakt avgift på 750 kr-2500 kr beroende på var i Sverige den ska levereras.

Köpekontrakt och finans kontrakt skickar vi till kund via post för påskrift.

För det behöver vi:
Namn:
Adress:
Leveransadress:
Tel.nr:
Pers.nr:

Leveranstid är 6 v för närvarande.
Mvh / Outdoor outlet

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29484

• charliemide
  • charliemide Profilbild
  • New Member
  • New Member
Inget kontrakt idag heller (från Outdoor-Outlet). Börjar kännas som en parodi detta.
Förstår dock fortfarande inte anledningen till att man annonserar, gör en hemsida och sedan inte får ut kontrakten - vad är vitsen? Var är blåsningen?

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29551

• kbyreus
  • kbyreus Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
För er som engagerar er och vill beställa kan jag tipsa er om att ringa till www.juristjouren.se/ Och fråga hur detta skulle kunna vara en potentiell blåsning. Vilket det självfallet är i mina ögon. Snubben verkar ju efterbliven när man läst mailen han skickat till er och när man läser hans logg på FB :lol:
Men ring jouren och prata med dem!
Sea Doo GTI-SE 130 2008
GoPro Hero HD

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29555

• anders7455
  • anders7455 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Ja 85k för en sprillans Rxt-x 260..Det gav mig bara en gott skratt och inte något kli i fingrarna., :-D Eller någon som lyckats utveckla sin beställning? :-D
RXT 215 - SÅLD
GTX Limited 255 iS - SÅLD
Inväntar 2013:s leverans
Dragfordon: Can-Am Outlander 1000, Panamera GTS, Insignia OPC & Citroen Berlingo 3

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29621

• lerard
  • lerard Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hej ny på forumet. Just köpt en skoter. Beställde en sånhär i samma veva och behöll beställningnen då jag inte såg risken. Skulle fått mitt köpekontrakt dagen efter nationaldagen. Dekom inte då och inte på hela veckan. Idag kom det.

Firmanamnet finns inte som fler redan konstaterat. Organisationsnumret går till nån florist i Hedemora. Hon som svarar på det telefonnumret sa att det var gamla ägarens företag.

Jag bad att få med samma spec som de har på hemsidan tillsammans med kontraktet som en bekräftelse på vad jag beställt. Det fick jag inte. Specen enligt dom är

Märke: Seadooo (hade gära sett att det stått Bombardier)
Modell: Seadoo RXT X -10 (hade gärna sett att motorn hade specats här eller nånstans då den är bekräftelse på modellen)
Årsmodell: 2010 (stämmer, ett rätt...)

Det var produktspecen...

Säljaren skrev enligt pappret under det i fredags, inte specat vad han heter bara signatur....

De hävdade att köpeavtalet skulle skickas ifrån tyskland, så har inte skett, det är ett inrikesbrev (intressant) Inte ett ord om vilket kreditinstitut...

Med andra ord ett dokument som inte känns så tryggt då det enligt min uppfattning har en hel del brister. I övrigt ser det "okej" ut.

Förutsätter att alla som beställt fått ett likadant och at de flesta kollar här innan detta spektakel fortsätter. Tyvärr har jag inga svar, bara undringar om vad de håller på med. Men vill de skäla min identitet borde de finnas rikare personer att ge sig på...

Hade självklart aldrig beställt om jag behövt lägga mer än 1 kr i föreväg men såg inte riktigt att det fanns så stor risk med det här, men nu går man ju bara och väntar på att nåt dumt ska hända.

Skotrarna är väl iof sjukt mycket billigare i Usa än Sveriges rekommenderade utpriser 183.000 kr men jag har inte letat men får självklart inte ihop det om skotern kostar 14000$. Hade det varit 10000$ såg jag det som en möjlighet att gå plus med rätt rabatt, rätt pris på frakt tull moms transport osv men som nån skrev detta går ju inte ihop och det känns inte seriöst. Jag skriver ju inte på detta papper utan att ändra det och jag hade gärna sett att det kom från nån tysk bank, inte från Sverige i nåt hemmasnickrat worddokument...

Nu har ni som inte velat beställa en uppdtering iaf:) Hoppas olk hör av sig om de hittar nåt på Personnummer: 19620119-XXXX
Förnamn: Ann Elisabet
Tilltalsnamn: Ann
Efternamn: Hjorth Löfling

Som står reggad på orgnumret men verkar vara svår att nå, ej hItta.se eller eniro.se som jag ser det...
Lerard
Seadoo GTX Limited -07 (SÅLD)

Seadoo RXP -10 beställd...[/size][/b]

Sidan laddades på: 0.075 sekunder