Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29625

• kbyreus
  • kbyreus Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
www.ratsit.se/BC/ReportSmall.asp ... O7ng-PUHr8

Där finns hon på ratsit iaf.
Hon har något företag inom fotografering verkar det som..
Sea Doo GTI-SE 130 2008
GoPro Hero HD

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29629

• lerard
  • lerard Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag såg det, men försök hitta numret till hennes firma eller privat:)
Lerard
Seadoo GTX Limited -07 (SÅLD)

Seadoo RXP -10 beställd...[/size][/b]

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29630

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Kollade upp henne på följande

www.121.nu

www.121.nu/onetoone/foretag/ann-e-hjort-fotograf
så får ni kanske lite mer information.
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29631

• yaruman
  • yaruman Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Sen kan ni kolla upp "Sannes design" (www.sannesdesign.se/). Det är hon som gjort hemsidan.

Det var den informationen som stod i källkoden, men när jag kollade nu igen var den borttagen...

Googlar man på "www.outdoor-outlet.se" och väljer cashad sida så får man upp den tidigare verisionen på hemsidan, då finns hennes information längst ner till höger "powered by sannes design".

(Går man direkt in på "www.outdoor-outlet.se/" är den informationen bort tagen.)

Ring till Sanna och fråga om hon har gjort hemsidan och om hon har någon kontaktinformation till dessa personer, eller vad ni nu vill veta.

Kolla även upp henne på www.121.nu
(www.121.nu/onetoone/foretag/sannes-design)
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29634

• jake the snake
  • jake the snake Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag ringde till Sanne Design och hon lät stressad och sa att hon aldrig träffat personen i fråga. Men varför då ta bort hennes namn, känns som om han vill sopa bort alla spår. Jag fick hem köpavtalet idag, och det som kändes märkligt var att under Betalning så står det Finansiering via kreditinstitut. Men inget namn. Är det ngn här som har låtit en jurist titta på kontraktet?

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29636

• jowel
  • jowel Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
haha har folk börjat leka detektiver nu eller är ni faktiskt intresserade av att köpa? jag följer för nöjes skull 8-)

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29637

• hipkira
  • hipkira Profilbild
  • New Member
  • New Member
Svårt att säga vad dom igentligen skulle få ut av det hära .. möjligen stjäla ens identitet eller dylikt , villket går att göra på betydligt enklare sett iofs .
Jag har själv tittat in i branshen ett tag för att börja importera maskiner bland annat vattenskotrar via sydkorea,kina,japan och afrika etc . Jag fick pris uppgifter från dåvarande utförsäljare på FOB price ( stycke pris med vagn etc) för en sprillans seadoo cirka 45-50.000
Dock oftast 1-2 årsmodeller gammal men ändå ny , Har en god vän som imporer flitigt med grejjer från bland annat kina och känar sig lite stålar på sidan om sitt vanliga arbete tillsammans med en kolega , Hittar man bara en seriös leverantör så går det att göra grymma affärer utomlands tro mig , men risken är ändå stor att du blir blåst på dina surt förvärvade pengar , Jag har köpt av min polare PSP kopior för 200 kr och då har han fortfarande känat på dom och betalt frakt och inköpt etc etc . en iphone kopia t.ex har kostat mig allt mellan 150 kr och 200 kr som han då även känat sig nån liten slant på .

Jag tror att antingen är dessa annons ut läggare riktiga lurendrejjare eller så har dom tänkt prova beställa containervis med vattenskotrar från t.ex sydkorea som har bra priser och kränga iväg billigt hära och käna sig en hacka ... sen är juh frågan vem som kommer bli blåst .
Antingen dom som beställer eller dom som kränger dom .
www.alibaba.com

T.ex finns de försäjare på www.alibaba.com som säger sig sälja 2011 rxt 260 hk för 4500 dollar
kan tänka mig att annonsens innhavare försöker käna sig snabba pengar att bara vidarebefodra beställningarna hem till beställarna men kommer själv bli grundlurad när han kommer i gbg hamn och hämtar ut sin container med kina skotrar. här finns det länk för ni kika själva ... www.alibaba.com/trade/search?Sea ... t_en&fsb=y

;)

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29641

• collimore
  • collimore Profilbild
  • New Member
  • New Member
Fick också hem kontraktet igår. Dock inte det från det sk kreditinstitutet. Helt klart känns allt väldigt tvivelaktigt, men frågan kvarstår - var i ligger bluffen? Får vi en vattenskoter i skala 1:24? En begagnad 2010 som gått på uthyrning nånstans? För ngt måste dom leverera för att kunna diska/sälja fakturorna. Inget bolag skulle ta på sig finansen utan att det finns en produkt och som andra varit inne på så måste han visa att han levererat ngt för att pengar ska kunna drivas in. Håller på att få tag i en händig jurist och ska ställa Micke till svars när jag får tag på honom nästa gång. Har trots allt pratat med honom ett par ggr och jag är inte helt säker på att det är en blåsning även om allt pekar ditåt. Är det bara svenska staten han blåser? Har bara så svårt att förstå vad bluffen är för hursomhelst står det ändå att inget betals förrän varan är levererad och att den är försäkrad fram tills dess. Det har ju HAN skrivit under på. Kul att så många håller koll på detta. Vi håller varandra uppdaterade.
Mvh Martin

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29643

• sandell
  • sandell Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Han har väl hittat nån Kinatillverkare som döper sina skotrar till Seadooo Seadoo RXT X -10 som det stod i kontraktet. På så sätt så ljuger han väl inte? Missnöjda kunder får han så klart, men då är det ju bra med lite leveranstid så att man hinner kränga några stycken innan man måste gå under jorden...
RXT-X under uppbyggnad...

Re: Kan detta vara sant ?? 14 år 10 månader sedan #29644

• jake the snake
  • jake the snake Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jag hade självklart hoppats på att detta skulle vara sant men efter att ha följt allas fenomenala arbete att avslöja detta pucko så måste man nu bara tugga i sig och erkänna för sig själv att det var för bra för att vara sant. Hoppas att ingen skriver på för blåsningen kommer på ett eller annat sätt. Om han var seriös varför skulle han då?
1. Använda sig av ett fejkat org. nummer
2. Inte ha registrerat sitt telefon nummer, med andra ord vill han inte ha oväntat besök.
3. Tagit bort Sannas namn från hemsidan, sudda ut alla spår
4. Tyskland - Sverige, men så var ju inte fallet då alla köpekontrakt är skickade från Sverige
5. Inget namn på kredit institutet

Tråkigt med idioter som dessa, som bara ödslar folks tid för en billig scam, om någon lyckas hitta hans adress via telefon numret så posta det här.

Sidan laddades på: 0.067 sekunder