Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Hjälp med förgasarinställning 14 år 8 månader sedan #31279

• fpms
  • fpms Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har problem med min yamaha ra 1100 lyckas inte justera in den vettigt . Började med grundinställningar på hög/lågfart.
Stabil fin tomgång. Gasar jag fullt så dör den...har jag däremot lite choke så drar den iväg dock tvekar den lite men sen börjar den fyrtakta drar då in chocken helt och då går den bättre men den vill inte varva ur ordentligt. Känns som jag inte når det högre registret. Inget klipp i maskin. Testade öka lågfart å minska högfart utan resultat.

Har nu rivit ner förgasarna och kollat över allt ..munstyckena är standard 75 låg å 107.5 hög.
Ska kolla pop off trycket..vad ska det ligga på ? Ser ut å va silvriga fjädrar lite svårt att se och nålsätena är 1,5mm ...

Kan det vara så att det är tändningsrelaterat? Känns ju väldigt skumt att den går så kasst på orginal inställningarna när allt är standard. Har gått igenom hela tändsystemet och ohm mätt allt utom cdi boxen men enligt min erfarenhet så brukar det ju vara så att antingen funkar cdi:n eller så är den död.

Snälla måste ju finnas någon där ute som är över jävlig på detta !!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Hjälp med förgasarinställning 14 år 8 månader sedan #31300

• fpms
  • New Member
  • New Member
Kollade över pop off trycket ikväll mätte upp 55psi på samtliga med 1,5mm nålsäte med andra ord guld färgade fjädrar enligt mikunis tabell...justerade nu ner detta till 42psi för att få en rikare blandning... slippa ha i choken vid "take off" som dessutom hämmar mängden blandning motorn får i sig. Så får vi hoppas att detta gör skillnad så man kommer upp ordentligt i högfarts registret å kan fortsätta skruva därifrån...

Re: Hjälp med förgasarinställning 14 år 8 månader sedan #31338

• fpms
  • New Member
  • New Member
Nu börjar det arta sig ..varvade ur bra idag dock finns det lite småjustering kvar på toppen sen tvekar den nån sekund eller två när jag klipper till fullt från tomgång någon som vet varför..kan ju inte justera så mycket där nere. justeringen på lågfart är ju för tomgången kan det va så att jag får rika på tomgången lite ?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.052 sekunder