Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Behöver hjälp! Oljepump, luftfilter mm. 14 år 8 månader sedan #31167

• fjompan
  • fjompan Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjenare experter!

Är ganska nybliven ägare av min Gp1200r -01. Jag köpte skotern för 45 000 och den hade gått 133 timmar. Startar alltid går jämnt och fint och knappt en repa. VÄLDIGT fin i lacken. Rimligt pris? Jag är iallafall rätt nöjd. Men nu har jag blivit medlem här och då kommer nojan fram. Jag vill bara förtydliga att jag är ingen mekaniker direkt. Så kommer nog behöva en del assistans.

Jag lämnade in skotern för två veckor sedan hos en Yamaha verkstad typ en sk. 100 timmars service. Vet inte riktigt vad dem gjorde med 1800 pix kosta det iallafall. Han tyckte den gick fint.

Vad säger ni om oljepumpen ska jag ta bort den? Just nu är det separat oljeblandning och den drar tycker jag ganska mycket mer än 3 % sedan jag köpte den så har jag tankat kanske 300-350 liter bensin och ca 15-17 liter olja? Alltså drar den nästan dubbelt så mycket olja som den ska. Och i och med det så antar jag att luft filtret kanske har kladdat igen eller? för jag tycker prestandan har blivit lite sämre än när jag köpte den. Kan det vara att den får för lite luft? Och isf var sitter luftfiltret och var sitter oljepumpen?

Hör av er hjälp mig!! Tack på förhand/ MVH Fredrik

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Behöver hjälp! Oljepump, luftfilter mm. 14 år 8 månader sedan #31168

• fjompan
  • fjompan Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Samt om det går att bara skruva loss slangen till piss strålen å låta den spruta under vattnet ist?

MVH FREDRIK

Re: Behöver hjälp! Oljepump, luftfilter mm. 14 år 8 månader sedan #31180

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5
Grattis till skotern och välkommen till guppa!