Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vattenstråle Yamaha gp1300r 14 år 10 månader sedan #28983

• sebbe999
  • sebbe999 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Tjena, skriver igen ang min jetstråle! den är som sagt bara typ 30cm hög när ja kör! Har sett på andra likadana som det sprutar som Satan bakom :) va har ni för typ av slang mellan kopplingarna?
Om det är någon med gp 1300r vore det skit snällt om ni kunde ta en bild på hur eran slang är dragen

Mvh sebbe

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vattenstråle Yamaha gp1300r 14 år 10 månader sedan #29234

• propeller
  • propeller Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej

Nu har jag inte en gp1300r men om jag förstår rätt så menar du den där vattenstrålan som sprutar upp i luften från skotern och inte själva jetstrålen för driften?
Att den bara sprutar en liten bit borde vara önskvärt då de flesta med yamaha stänger av sin stråle =)

Hur som helst, om den sprutar lågt så är min gissning att det är något skit i röret. Köpte du skotern begagnad så kanske förra ägaren har strypt flödet i slangen på ett eller annat sätt. Det finns många varianter. Jag har stängt av min med en ballofix eller vad det heter, en annan förare sågade av huvudet på en skruv och stryckte in i slangen och fäste med slangklämmor för att stoppa strålen och en tredje tog 3 st såna där plastklämmor som man försluter plastförpackningar med. Alltså såna här www.spinalistips.se/bilder/3/20_3_Plaskl_600.jpg

Så vill du ha strålen kvar är mitt försag att du skruvar loss slangen och kollar att den inte är igenproppad med nånting, och vill du ha bort den helt så är mitt förslag att göra något av de ovanstående. Det smidigaste är nog att stoppa in en skruv och fästa den med slangklämma på utsidan. Med min variant går det att sätta på strålen igen.

Hoppas att det var svar på din fråga, om inte så får vi hoppas att någon annan har ett bättre svar.

Väl mött
When I get sad I stop being sad and be AWESOME instead. True story!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.048 sekunder