Hej
Nu har jag inte en gp1300r men om jag förstår rätt så menar du den där vattenstrålan som sprutar upp i luften från skotern och inte själva jetstrålen för driften?
Att den bara sprutar en liten bit borde vara önskvärt då de flesta med yamaha stänger av sin stråle =)
Hur som helst, om den sprutar lågt så är min gissning att det är något skit i röret. Köpte du skotern begagnad så kanske förra ägaren har strypt flödet i slangen på ett eller annat sätt. Det finns många varianter. Jag har stängt av min med en ballofix eller vad det heter, en annan förare sågade av huvudet på en skruv och stryckte in i slangen och fäste med slangklämmor för att stoppa strålen och en tredje tog 3 st såna där plastklämmor som man försluter plastförpackningar med. Alltså såna här
www.spinalistips.se/bilder/3/20_3_Plaskl_600.jpg
Så vill du ha strålen kvar är mitt försag att du skruvar loss slangen och kollar att den inte är igenproppad med nånting, och vill du ha bort den helt så är mitt förslag att göra något av de ovanstående. Det smidigaste är nog att stoppa in en skruv och fästa den med slangklämma på utsidan. Med min variant går det att sätta på strålen igen.
Hoppas att det var svar på din fråga, om inte så får vi hoppas att någon annan har ett bättre svar.
Väl mött