Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Impellerfråga.. gp1300r-08 15 år 8 månader sedan #22668

• osse
  • osse Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

Jacke skrev: Dynafly är till HO-pumparna som kom -05 (tror jag), och Concord är till pumparna som kom innan -05. Jag kollade på det för ett tag sen och jag tror diamtern på basen (som bladen går ut från) var olika på Dynafly och Concord. Så Pellegp1300r du ska nog ha en Dynafly, det finns 13/19 Dynafly att köpa från islandracing.net/
Jag har läst att om man inte gör några "större" modifikationer så blir en 14/20 tung att dra runt, men en 13/19 ska tydligen passa ganska bra på en original GP1300R.

Okej så en Dynafly är anpassad till de nya pumparna (-05 frammåt). Tack för upplysningen Jacke :)
Jag märker av på min skoter (med mina moddar) att det tar tid innan skotern drar i väg med 14/20. Blir till att testa en dynafly 13/19...
VXR -11
GPR 1300 -08, SÅLD

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Impellerfråga.. gp1300r-08 15 år 8 månader sedan #22749

• nesam
  • nesam Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Okej så en Dynafly är anpassad till de nya pumparna (-05 frammåt). Tack för upplysningen Jacke :)
Jag märker av på min skoter (med mina moddar) att det tar tid innan skotern drar i väg med 14/20. Blir till att testa en dynafly 13/19...

Om du vill spara lite pengar så kan du pitcha om din impeller som du har redan, det är vad dom gör på Islandracing. Det finns ingen 13/19 Dynafly att köpa från Solas, utan Islandracing pitchar om 14/20, det är nog därför den är lite dyrare.

Re: Impellerfråga.. gp1300r-08 15 år 8 månader sedan #22756

• osse
  • osse Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

Jacke skrev:

Om du vill spara lite pengar så kan du pitcha om din impeller som du har redan, det är vad dom gör på Islandracing. Det finns ingen 13/19 Dynafly att köpa från Solas, utan Islandracing pitchar om 14/20, det är nog därför den är lite dyrare.

Jo jag märkte att det inte fanns en solas Dynafly 13/19. Kollade runt lite på greenhulk också och hittade även en tråd där en concord 13/19 monterades på -05pump. "I just put a 13/19 concord in my 05 pump and it fits. The hub is smaller but it fits." www.greenhulk.net/forums/showthr ... in-05-pump

Det borde ju finnas någon här i Sverige som pitchar om impeller också. Känns lite onödigt/dyrt att skicka en impeller till USA för att pitcha om den.
VXR -11
GPR 1300 -08, SÅLD

Re: Impellerfråga.. gp1300r-08 15 år 8 månader sedan #22815

• nesam
  • nesam Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

osse skrev: Det borde ju finnas någon här i Sverige som pitchar om impeller också. Känns lite onödigt/dyrt att skicka en impeller till USA för att pitcha om den.

Det finns garanterat folk här i Sverige som kan pitcha om också, annars kan du beställa en "Impeller pitch gauge" så du kan pitcha om dina impellrar själv.
www.watcon.com/Catalog_Pages/Impeller_Pitch.htm

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.050 sekunder