Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Yamaha gp1200x problem 15 år 8 månader sedan #21833

• athmosphere
  • athmosphere Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej jag har en Yamaha gp1200x från 1999 som jag köpte i våras, den gick jättebra när jag köpte den var lättstartad och gick fint, sen fick jag höra att oljepumpen brukar ge sig vilket resulterar i motorras. Det var då problemen började:( Skotern blev svårstartad, men den startar direkt med startgas. Problem nr 2: En dag när jag var ute och körde så började den bara gå på två cylindrar så jag körde in till stranden och kollade vad som var fel, då hade elektroden på mitten cylindern böjt sig så att den låg emot själva stiftet. Pratade med en kompis om detta och han trodde att mitt vevlager var dåligt, men jag tyckte de lät konstigt så jag satte i ett nytt stift och körde ca 20 min gick utan problem (enligt mitt tycke borde den ha slagit i hela tiden om vevlagret varit dåligt. Problem nr 3: När jag körde sist så körde jag max 5 min men då stendog motorn på fullvarv provade startknappen men det bara klickade ca 2 sek efter stoppet men den drev runt efter ca 7 sek igen, min tanke är att motorn värmenypt men frågan är varför den gör det kan det bero på dålig impeller eller nått (kylarvattnet sprutar ut som det ska både fram och i bakstrålen) Vad kan det vara för fel på min pärla :( Tack för ett toppenforum btw :( MVH Christoffer

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Yamaha gp1200x problem 15 år 8 månader sedan #21835

• ante_183
  • ante_183 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
kolla så att inte avgasventilerna ramlat ner isåfall tar denna i kolven resten kan du räkna ut!

Re: Yamaha gp1200x problem 15 år 8 månader sedan #21947

• athmosphere
  • athmosphere Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Tack för tipset men det sitter inga avgasportar på gp 1200x det är på r modellen som dom sitter;)

Re: Yamaha gp1200x problem 15 år 8 månader sedan #22017

• pwc
  • pwc Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Låter nästan som du har leanat (magrat) motorn varm.
Ta ett kompprov.
Kolla med endoscop i cylindr.

M.v.h

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.049 sekunder