Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Yamaha gp800r Block off kit NU! 15 år 11 månader sedan #16245

• discokaj
  • discokaj Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hejsan!

Tog en runda igår på skotern och efter några minuter tittade jag bak på skotern och när den går på tomgång ryker ditt extremt mycket och det är kritvit rök som kommer ut. Tror det är den där olje pumpen som strular, som det verkar göra på alla yamaha skotrar. Så nu måste jag ha tag i ett oil block off kit och plugga skiten och blanda manuellt innan motorn säger hejdå. Vart kan man beställa dessa kit? Verkar som det bara går och beställa från USA men om det finns i Sverige vill jag ha svar direkt annars om ni vet någon snabb säker sida från USA som ni själva beställt från och litar på så är det bara länka för jag måste ha kitet snarast! ;)

Skotern ; www.sparrsab.com/productinfo.asp ... =175&pgid=
Det är samma typ av motor som på en Yamaha gp800r , bara att den är från kina och heter Shenqibao vet att det inte är världsklass men fokusera på att hjälpa mig att hitta oil block off kit istället ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Yamaha gp800r Block off kit NU! 15 år 11 månader sedan #16266

• discokaj
  • Premium Member
  • Premium Member
Tacksam för svar innan torsdagen pga personliga själ! :|

Re: Yamaha gp800r Block off kit NU! 15 år 11 månader sedan #16289

• rallykalle
  • rallykalle Profilbild
  • New Member
  • New Member
Jazzmotors.com är bästa sidan jag har hittat än så länge

du kan ju kolla där

Re: Yamaha gp800r Block off kit NU! 15 år 11 månader sedan #16336

• discokaj
  • Premium Member
  • Premium Member
Tackar!

Hittade detta kit och det står att det passar för både 800/1200gpr, vet ni någon 100% säker sida som säljer kit för 1200gpr? Ni är bäst! :-D

www.jazzmotorsports.com/oil-bloc ... 35865.html

Re: Yamaha gp800r Block off kit NU! 15 år 11 månader sedan #16337

• ante_183
  • ante_183 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Sluta vara så nojig över oljepumpen hur många timmar har skotern gått? är rätt säker på att du inte behöver göra nåt fyll på olja och kör bara jobbigt och blanda i tanken.

Men om du nu måste plugga den så bygg en platta själv och plugga slangarna eller koppla ur drivningen till olje pumpen och plugga slangarna.

De är väl klart skotern ryker vitt, avgassystemet kyls ju av vatten och de är kallt i vattnet och kallt i luften och de är lika med mycket vit rök. skulle din pump vara paj så skulle den inte ryka överhuvudtaget för motorn skulle inte gå så specielt länge..

Re: Yamaha gp800r Block off kit NU! 15 år 11 månader sedan #16348

• discokaj
  • Premium Member
  • Premium Member
Tackar Ante, kanske glömde skriva att det är mitt första år med skoter och kan ingenting. Kan förstå att jag framstår som dum i huvudet men vit rök för mig har alltid varit ett tecken på dålig med olja eller liknande. Att det är kallt i vattnet och liknande hade jag ingen tanke på alls, men oljetanken är fulltankad och skotern har gått 12H men det skulle vara tråkigt om den skar och därför blev jag så orolig. :)

Doc ett annat problem som du kanske kan hjälpa mig med, bensin tanken är fulltankad men ändå blinkar lampan för bensinen och mätaren har flippat ut helt och vissar inga siffror alls, vad kan felet vara? :)

Tack för hjälpen!

Re: Yamaha gp800r Block off kit NU! 15 år 11 månader sedan #16437

• bandit_nr1
  • bandit_nr1 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Är nog bara vatten ångor den vita röken du ser och varför köpa ett block off kit när man kan göra ett eget, det enda du behöver är en plåt bit som du borrar 2 hål i skruvar fast imed de 2 bultarna och pluggar alla små olje slangarna med nånting lämpligt.
Kör en RXP 2007 med x-kompressor, x-ecu, 42 spridare,RR intercooler, solas 15-20r, 3" flex rör och Riva filter, Riva nozzel med 81mm ring, Worx intake och diverse andra mods.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.059 sekunder