Jag har varit i kontakt med en säljare på Guard Systems, angående spårsändaren Track Guard. Om vi blir en 10st som köper så är han villig att sänka priset till 1800kr/st istället för 2400kr/st.
Fördelarna med VHF teknik är många, men det viktigaste är kanske den säkerhetsmässiga aspekten.
Till skillnad från system som baserar sig på annan teknologi är det säkrare att montera en TrackGuard.
Några fördelar:
· Den är omöjlig att jamma/slå ut signaler (i motsättning till GSM)
· Enheten är passiv till dess att Guard Systems anropat sändaren
· TrackGuard är liten och kräver inte mobiltäckning eller fri sikt till satelliter, därför är det inga problem att få
signal om objektet är gömt i en container, garage etc.
· Vid ett sök är det möjligt för Guard Systems med centimeters avstånd att pejla in ett stulet objekt
Sökprocessen
Vid stöld är det Guard Systems som styr hela processen. Det enda man som kund behöver göra är att polisanmäla samt ringa vårt larm nummer. Alarmcentralen hos Guard Systems är bemannad dygnet runt- året om. När Guard Systems återfinner det stulna objektet så kontaktas polisen som får ta hand om ärendet.
Bra resultat
Inom spårning och återfinning är Guard Systems ensam om att kunna presentera en statistik på över 90% återfunna objekt som haft en TrackGuard monterad. Alltså återfinner Guard Systems fler än 9 av 10 stulna objekt.
Läs mer på denna länk:
www.guardsystems.se/category.php?categoryID=370
MEN...man måste abonnera på tjänsten för 1596kr/år...kanske om vi köper tillsammans att vi även kan få ner priset på abonnemanget något också iaf första året.
Det finns ett annat MEN också...när man har det som Guard System i sitt avtal kallar för riskobjekt (i vårt fall vattenskoter) måste man även ha skotern försäkrad hos försäkringsbolag för att kunna köpa produkten.
Om någon är intresserad skicka ett pm till mig så återkommer jag när vi blivit 10st