Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35610

• magnuss
  • magnuss Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Nackdelen som jag märkte av förra säsongen (dock försent) var att neoprene skorna med dragkedja på insidan av fotleden kan repa skotern. Jag har själv ett par ifrån Mares.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35617

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
www.surfspot.se/sko-ascan-star-thermo-6-mm.html

Bästa skorna jag prövat! Värmer riktigt bra! fryser inte det minsta, inte ens när det var 2 grader i vattnet.
2 av mina vänner har köpt likadana efter dom sett mina.
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35705

• skeldar
  • skeldar Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member

Jetpilot87 skrev: www.surfspot.se/sko-ascan-star-thermo-6-mm.html

Bästa skorna jag prövat! Värmer riktigt bra! fryser inte det minsta, inte ens när det var 2 grader i vattnet.

Kanske får bli ett par sånna då. Misstänker att de inte heller är helt vattentäta eller?

Vet inte om jag kommit fram till rätt svar nu, men det verkar i alla fall som att det inte finns några vattentäta neopren skor lr liknande eller? efter vad jag hört från flera nu så kör man med en torrdräkt som har insydda strumpor och sedan ett par neoprenskor som håller värmen hyffsat.
Så jag får väll då kanske tänka om och börja kolla på en torrdräkt med insydda strumpor då.. har dock bara hittat dyra torrdräkter som har insydda strumpor, någon torrdräkt som någon kan rekomendera? som då inte kostar hur mycket som helst..

//Fredrik
SeaDoo GTX Limited iS 260 -14
SeaDoo GTI SE 155 -12
GoPro HD HERO2

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35707

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

skeldar skrev:

Jetpilot87 skrev: www.surfspot.se/sko-ascan-star-thermo-6-mm.html

Kanske får bli ett par sånna då. Misstänker att de inte heller är helt vattentäta eller?

Vet inte om jag kommit fram till rätt svar nu, men det verkar i alla fall som att det inte finns några vattentäta neopren skor lr liknande eller? efter vad jag hört från flera nu så kör man med en torrdräkt som har insydda strumpor och sedan ett par neoprenskor som håller värmen hyffsat.
Så jag får väll då kanske tänka om och börja kolla på en torrdräkt med insydda strumpor då.. har dock bara hittat dyra torrdräkter som har insydda strumpor, någon torrdräkt som någon kan rekomendera? som då inte kostar hur mycket som helst..

//Fredrik

Det tycker jag!
Joo det är dom faktiskt, delvis åtminstone...
Under fötterna och en halvcm upp på sidorna är dom gjorde i gummi/gallon & på ovansidan är dom gjorde i tjockt våtdräktsmaterial. Om du fryser i dessa skor så ska jag personligen ersätta dig ;)
Vill du ha en billig torrdräkt så rekomenderar jag dig att köpa begagnat istället! Finns mängder med dräkter till salu! Och dom är sällan knappt använda.
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35716

• lowtech
  • lowtech Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Jetpilot87 skrev: Vill du ha en billig torrdräkt så rekomenderar jag dig att köpa begagnat istället! Finns mängder med dräkter till salu! Och dom är sällan knappt använda.

Det låter ju bra rent teoretiskt, men dom gångerna jag har kollat så hittar man...
Priser på 2500-3500, Några år gammla, Svårt att hitta rätt storlek, många är dyk modeller eller kajak.

Svårt o motivera när man kan plocka hem en ifrån UK för 200-300£ ny.
Kör: Yamaha FX SHO -08

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35717

• seadoojohan
  • seadoojohan Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

skeldar skrev: Så jag får väll då kanske tänka om och börja kolla på en torrdräkt med insydda strumpor då.. har dock bara hittat dyra torrdräkter som har insydda strumpor, någon torrdräkt som någon kan rekomendera? som då inte kostar hur mycket som helst..

//Fredrik

Om du ska ha en med insydda strumpor till bra pris så tycker jag att du kanske kan kolla på den här : www.blocket.se/ostergotland/Torrdrakt_39...31.htm?ca=14&w=1 .
Jag köpte en likadan, fast gul, i somras som var begagnad och är nöjd den. Du kan säkert pruta några hundralappar också.
1. SeaDoo GTX 155 -06 19-179h. Såld
2. SeaDoo GTX limited 215 -07

EZ port max
GoPro hero2

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35722

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Dykardräkter brukar f.ö vara sydda med skor :)
Angående köp ifrån utlandet så håller jag mig undan, har väldigt lite erfarenhet ifrån det! Men jag är säker på att det stämmer! Vet många som köpt diverse plagg ifrån utlandet.
Akta dig för tull osv bara :)
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35724

• allanos
  • allanos Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Köpte dessa : www.surfspot.se/review/product/list/id/1626/category/24/ igår efter att ha testat ett par innan. Men dem här är helt perfekta sitter helt perfekt och man kan dra åt med två band så att dem blir ännu mer thigt.
Rekommenderar dessa starkt har en otroligt bra passform! om du bor i Stockholm åk förbi deras butik! dem har en mängd bra saker till bra priser!
# Sea Doo Rxt-X 260 as 2011 #
# Respo Trailer #

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35728

• lowtech
  • lowtech Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

SeaDooJohan skrev:
Om du ska ha en med insydda strumpor till bra pris så tycker jag att du kanske kan kolla på den här : www.blocket.se/ostergotland/Torrdrakt_39...31.htm?ca=14&w=1 .
Jag köpte en likadan, fast gul, i somras som var begagnad och är nöjd den. Du kan säkert pruta några hundralappar också.

Köpte samma fast årets modell, inte provat i vatten än men den känns otroligt bra på iaf.

Jetpilot87 skrev: Dykardräkter brukar f.ö vara sydda med skor :)
Angående köp ifrån utlandet så håller jag mig undan, har väldigt lite erfarenhet ifrån det! Men jag är säker på att det stämmer! Vet många som köpt diverse plagg ifrån utlandet.
Akta dig för tull osv bara :)

Ja dykardräkter brukar ha skor och säkert helt annorlunda sydda med tanke på användnings området.

Både jag och brosan köpte ifrån www.wetsuitoutlet.co.uk/
Ingen frakt över 99£, otroligt snabb leverans på 4-5dagar som råkade hamna över lång helgen dessutom. inga problem att skicka tillbaka sakerna om det inte skulle passa.
Tar man mått och mailar dom om rekommendationer så svarar dom snabbt och är hjälpsamma.
Kör: Yamaha FX SHO -08

Re: Bra vattenskoter skor? 14 år 3 månader sedan #35732

• magnusbengtsson
  • magnusbengtsson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Dessa kör jag med: www.xxl.se/vattensport/dykning/v ... mm-1059506 :winner:

OTROLIGT sköna skor med grym passform. Riktigt grova sulor som även går upp på kanterna och har ytterligare gummi som fortsätter en bit på ovansidan.
När jag körde första gångerna i år den 10 och 11 mars då det var 1-2 grader i vattnet så var mina fötter långt ifrån kalla kan jag säga.
Dragkedjan är på insidan av skon med den är av plast som inte repar och är dessutom ganska "inkapslad".

Varför skall du ha något som är helt vattentätt? För det första så svettas man ju så efter en halvtimme är det ändå lika blött som i en neoprensko och sen så lär det ju komma in vatten ovanifrån så i slutändan, om vattnet inte kan ta sig ut nedåt, så blir det ju bara blötare i en "tät" sko!
Järnbröderna AB
Sea-Doo GTX Limited iS 260 2011

Securmark Stöldskyddsmärkning
Garmin 620 flushmount, BlueChart G2 Vision VEU711L
Jobe Binar towable

Sidan laddades på: 0.067 sekunder