Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Godkända trailerlås. 14 år 4 månader sedan #35011

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Allt efter våra maskiner blir dyrare och dyrare så vill tjuven ta våra maskiner utomlands för att sälja dessa där. Till följd av de så blir vi utan maskiner när vi vill kunna använda dessa plus att premierna blir dyrare och försäkringsbolagen blir hårdare och hårdare hur vi skall förvara maskinerna. En svag länk har varit trailerlåset då flera har undermåliga låsanordningar på vagnarna.

Här kommer ett lås som är godkänt av bla Alandia som är det bolaget Guppa rekommenderar att ni skoteråkare kollar upp priset på er premie innan ni skaffar er en försäkring till skotern, glöm inte att ni har som medlem här på Guppa 10% på premien om ni uppger Guppa koden.

Här kommer lite bilder på låset som jag använder till min maskin. Combilock kostar ca:1800:- i handeln och är mycket bra då du även kan ha detta på när du har vagnen på bilen under körning.

IMG_1150.jpg

/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Godkända trailerlås. 14 år 4 månader sedan #35012

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Tack för tipset! Jag håller själv på att kolla efter en starkare variant i dagsläget!
Under påskhelgen så byggde jag och en kompis en liten hemmabyggd variant av en låsanordning till garaget.

Vi tog ett plogstål och svetsade fast ett stål i fyrkantsprofil tvärs över stålet.
Utanpå det så svetsade vi fast en dragkula som vi köpte på biltema.
Sen skruvade vi upp hela anordningen på väggen och fäste den med träskruv i balkarna. Sist men inte minst så svetsade vi fast skruvhattarna så att dom inte kan dra ut den.

Så nu kopplar jag på släpet på denna Mullemeck-anordningen i garaget, sen sätter jag på ett handskelås (billigare variant av det du precis visade) och satte det över.

Har även satt en härdad kätting ifrån kroken på skotern till en ögla vi svetsade fast.

Riktigt bra blev det faktiskt! Om någon är intresserade av bilder eller en närmare beskrivning så släng iväg ett PM

tinypic.com/r/eit3b7/5
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: Godkända trailerlås. 14 år 4 månader sedan #35080

• vedboden
  • vedboden Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0

Robban skrev: Allt efter våra maskiner blir dyrare och dyrare så vill tjuven ta våra maskiner utomlands för att sälja dessa där. Till följd av de så blir vi utan maskiner när vi vill kunna använda dessa plus att premierna blir dyrare och försäkringsbolagen blir hårdare och hårdare hur vi skall förvara maskinerna. En svag länk har varit trailerlåset då flera har undermåliga låsanordningar på vagnarna.

Här kommer ett lås som är godkänt av bla Alandia som är det bolaget Guppa rekommenderar att ni skoteråkare kollar upp priset på er premie innan ni skaffar er en försäkring till skotern, glöm inte att ni har som medlem här på Guppa 10% på premien om ni uppger Guppa koden.

Här kommer lite bilder på låset som jag använder till min maskin. Combilock kostar ca:1800:- i handeln och är mycket bra då du även kan ha detta på när du har vagnen på bilen under körning.

IMG_1150.jpg

/Robban

Vart kan man köpa det där låset?

Re: Godkända trailerlås. 14 år 4 månader sedan #35082

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
Båtmagneten på Värmdö www.batmagneten.se/batmagneten-i-45.aspx Ring dit de har ett gäng på hyllan just nu. Det finns två modeller en för gjuten handske och en för pressad handske. Sök på nätet om vilken som passar till vilken vagn.
/Robban

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.070 sekunder