Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Gopro hjälp 14 år 3 månader sedan #34643

• hettingermarin
  • hettingermarin Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hej.

Ska köpa en gopro för att kunna göra lite schysste promotion filmer för en båt.

1. Är de HD gopro man ska köpa? den nyaste alltså?

2. När man väl har allt på kortet, är ett som på en systemkamera att man stätter in minneskortet i läsaren och kopierar över till datorn?

3. väl i datorn. Följer det med något program för att kunna fixa till en snygg film, lägga till lite musik och text? Eller laddar man ned sådant själv?

vILKET program är bäst att använda om de ska gå att ladda upp på youtube och facebook.

Eller funkar alla program för detta?

4. Har nån någonsin tappat sin gopro? Ska sitta på en katta så tänkte fästa den på lite udda ställen korta sträckor.. tänkte bar aifall man skulle låta bli.

Ska köpa en bouy på mitt jobb, en sån där som man har till nycklar som är som en uppblåsbar flytväst om den hamnar i vattnet..hehe

tacksam för svar.

BTW, om någon säljer en gopro med moms beg så är ja intresserad..

Henrik
Återförsäljare av Respo trailer
Luma Klass III Kättinglås
Rindab:s Sortiment
www.hettingermarin.se
072-238 3900

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Gopro hjälp 14 år 3 månader sedan #34646

• k1rr3
  • k1rr3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

hettingermarin skrev: Hej.

2. När man väl har allt på kortet, är ett som på en systemkamera att man stätter in minneskortet i läsaren och kopierar över till datorn?

3. väl i datorn. Följer det med något program för att kunna fixa till en snygg film, lägga till lite musik och text? Eller laddar man ned sådant själv?

vILKET program är bäst att använda om de ska gå att ladda upp på youtube och facebook.

4. Har nån någonsin tappat sin gopro? Ska sitta på en katta så tänkte fästa den på lite udda ställen korta sträckor.. tänkte bar aifall man skulle låta bli.

Ska köpa en bouy på mitt jobb, en sån där som man har till nycklar som är som en uppblåsbar flytväst om den hamnar i vattnet..hehe

tacksam för svar.

Henrik

Jag köpte mig precis en Hero 2.

1. Ja. jag tycker du ska ta den nyaste. Har dock inte provat dom andra
2. Ja bara stoppa in i kortet i läsaren eller usb sladd direkt till Gopro:n
3. Följer inte med något program eller nått sånt. Jag tror många använder programet Sony Vegas för att redigera filmerna.
4. Om den sitter på sånna ställen där den är i risk för att åka i vattnet så skulle jag rekomendera att du säkrar upp kamran med något snöre eller nått sånt.
Yamaha Waveblaster II 760 -96
Gopro Hero2

Re: Gopro hjälp 14 år 3 månader sedan #34655

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

K1rr3 skrev:

tacksam för svar.

Henrik

Jag köpte mig precis en Hero 2.

1. Ja. jag tycker du ska ta den nyaste. Har dock inte provat dom andra
2. Ja bara stoppa in i kortet i läsaren eller usb sladd direkt till Gopro:n
3. Följer inte med något program eller nått sånt. Jag tror många använder programet Sony Vegas för att redigera filmerna.
4. Om den sitter på sånna ställen där den är i risk för att åka i vattnet så skulle jag rekomendera att du säkrar upp kamran med något snöre eller nått sånt.

What he said ----^

Plus:
Windows Movie Maker följer väl med Windows (alternativt går att ladda hem gratis från microsoft.com?). Det är inte lika avancerat som Sony Vegas och enklare att jobba med om man är nybörjare men man kan fortfarande göra snygga videos.

HD Hero 2 är den senaste och det är den som du ska skaffa!
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Gopro hjälp 14 år 3 månader sedan #34665

• hettingermarin
  • hettingermarin Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Okej! då ska ja köpa den nya i veckan! :)

tack för hjälpen!

En fråga angående sekretess,, många har låtar med på sina filmer på youtube. Hur regleras sånt här? får man ta vilken låt som helst och spela upp? lagligt alltså..
Återförsäljare av Respo trailer
Luma Klass III Kättinglås
Rindab:s Sortiment
www.hettingermarin.se
072-238 3900

Re: Gopro hjälp 14 år 3 månader sedan #34666

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Nej du måste ha upphovsrättshavarens tillåtelse eller nått sånt. På Youtube så finns det något som kallas Youtube Editor och där kan man välja att byta ut ljudspåret på ens video till fri musik som de tillhandahåller (ett jättestort arkiv med fri musik) som är okej att använda på Youtube. Om du lägger in egen musik så finns risken att videon blir avstängd från Youtube alternativt att ljudspåret tas bort helt och videon blir tyst.

Men som sagt - väldigt många har vanlig musik i sina videos och de är ändå kvar så det är ju upp till dig. Ibland går det ibland inte.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Gopro hjälp 14 år 3 månader sedan #34667

• k1rr3
  • k1rr3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Vet inte hur gammal du är men om du är student eller känner någon som är så kan man köpa nya gopro från dustinhome med studentrabatt. Kostar 2800-2900 nått sånt kom inte riktigt ihåg + fri frakt.
Yamaha Waveblaster II 760 -96
Gopro Hero2

Re: Gopro hjälp 14 år 2 månader sedan #34975

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

tacksam för svar.

Henrik

Vad kul med en till som ska börja filma! Alldeles för dåligt drag i mediaforumet tkr jag :)
Nu vet jag inte om du har köpt en kamera, men jag kan ju svara ändå.

1) Personligen så tkr jag absolut att du ska köpa 2an, du har fler inställningar, lampor som indikerar om du filmar eller ej etc.
Vill du ha en mer utförlig förklaring på vad som skiljer dom olika modellerna så kan jag rekommendera dig denna artikeln
m3.idg.se/2.1022/1.411941/ny-hja ... -hd-hero-2

2) Ja precis! Om du har en minneskortläsare på datorn så kan du bara trycka ut kortet och stoppa in det i datorn.
Dessutom får du med en USB-kabel som du kopplar direkt till kameran. När du sätter på kameran så kommer bilderna upp som en ny Enhet & då är det bara att kopiera över de filerna du vill.

3) Det följer tyvärr inte med något program. Men jag kan rekommendera dig Windows Media Player om du är en total nybörjare på videoredigering.
Om du senare känner att du behärskar WMP så bör du köpa alternativt ladda hem Sony Vegas.
Riktigt bra program! Dessutom är det lättare att förstå än Adobe Premiere.

4) Kamerorna tål hur mycket som helst, det finns t.o.m Youtubefilmer där folk har tappat ur kamerorna ifrån flygplan.
Själv har den flugit av när jag cyklade Downhill. Kameran studsade ner för en stenig klippa. Jag fick inte så mycket som en repa på kameran, men det vattentäta kamerahuset fick sig en liten repa.

Good luck :)
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.067 sekunder