Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #8051

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Med mall men det finns ett litet skit med Garmin 420. Jag skulle råda alla som har monterat en sådan eller liknade att ta bort glas säkringen och ersätt den med en platt säkring. Det är bara att klippa bort hållaren till glas säkringen och sätta dit kabel skor (tror jag det heter)på ledningen. Lägg dit lite kontakt fett tryck ditt sladdarna på säkringen så slipper ni att den stängs av pga korrosion på kontakt ytorna. Skit dumt när man är ute i skit väder och grejerna lägger av, från en som vet tjock dimma 7-8knop 10-15 meter sikt hade köpt platt säkring grejen för bra pengar då.
/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #8058

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev: Med mall men det finns ett litet skit med Garmin 420 jag skulle alla som har monterat en sådan eller liknade att ta bort glas säkringen och ersätt den med en platt säkring det är bara att klippa bort hållaren till den och sätta dit kabel skor (tror jag det heter)på ledningen lägg dit lite kontakt fett tryck ditt sladdarna så slipper ni att den stängs av pga korrosion på kontakt ytorna skit dumt när man är ute i skit väder och grejerna lägger av från en som vet tjock dimma 7-8knop 10-15 meter sikt hade köpt platt säkring grejen för bra pengar då.
/Robban

Lite jobbigt att hänga med ibland när du inte använder punkt så ofta. Du menar att fettet skall på kontakten som sätts in i GPSens baksida va?

Jag har haft problem med att min 420 stänger av sig flera gånger de senaste två gångerna som jag kört. Har inte luskat i vad som kan orsaka det, men misstänker att det antingen är pga glapp när jag hoppar eller att det kommer in fukt någonstans. Luckan för minneskortet måste bytas ut för magneten har rostat och gummit börjat torka och lossna, kanske där det skiter sig också? Fast minneskortet ser alltid torrt och ingen korrosion där än.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #8059

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Lite jobbigt att hänga med ibland när du inte använder punkt så ofta. Du menar att fettet skall på kontakten som sätts in i GPSens baksida va?

Nej för fan på kabel skorna som du sätter på säkringen. Jag vet att det blir lite långa meningar ibland men här får du lite punkter och annat som du kan sätta in där du tycker det passar........???!!!,,,,,(())::: PM mig när dessa är slut så skickar jag fler helt gratis förstås. ;)

Jag har nog Gris influensan Faktum är att jag tror att jag är lite döende, jag har jättehög feber typ 37,9 grader, lite ont i halsen, lite ledvärk och torr hosta. Humm måste vara döden som kommer med dessa allvarliga symtom så slapp jag lägga ungarna och blev förpassad till sängen för vila och typ titta på Discovery mega big maskin eller vad det nu var i mina feber dimmor plus lite Guppande. Därav så blir det kanske lite tokig stavning ;)
/Robban

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #8060

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robban skrev:

Nej för fan på kabel skorna som du sätter på säkringen. Jag vet att det blir lite långa meningar ibland men här får du lite punkter och annat som du kan sätta in där du tycker det passar........???!!!,,,,,(())::: PM mig när dessa är slut så skickar jag fler helt gratis förstås. ;)

Jag har nog Gris influensan Faktum är att jag tror att jag är lite döende, jag har jättehög feber typ 37,9 grader, lite ont i halsen, lite ledvärk och torr hosta. Humm måste vara döden som kommer med dessa allvarliga symtom så slapp jag lägga ungarna och blev förpassad till sängen för vila och typ titta på Discovery mega big maskin eller vad det nu var i mina feber dimmor plus lite Guppande. Därav så blir det kanske lite tokig stavning ;)
/Robban

Aha, okej. ;) Fast lite kontaktgegga kanske är bra på den kontakten (som jag nämnde) också? Har redan lite korrosion vid en av hålen.

Krya på dig! Om en kvart börjar förresten American Choppers med Orange County Choppers på Discovery, om jag inte minns fel.

Re: GPS till skotern 16 år 10 månader sedan #8222

• fredda
  • fredda Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
60csx:en syns lite grann här,utsatt ställe men den sitter faktiskt stabilt och den lilla displayen till trots så ser man hastigheten trots 58 knop

<a href="">

Re: GPS till skotern 16 år 9 månader sedan #8660

• nisselauda
  • nisselauda Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
LIME>> tänkte kolla lite nu till hösten och installera en GPS på skotern, gillade sättet du hade gjort det på. men va är det för typ av fäste du har satt på?? och vart får man tag på det? är inget insatt i detta med GPS överhuvudtaget men kan nån här rekommendera någon bra, prisvärd till mig som bara isåfall skulle använda den på PWC endurance nästa år. är väll ett krav om jag inte minns fel?? :?
RXT-X 255

Re: GPS till skotern 16 år 9 månader sedan #8664

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

axelzoon skrev: LIME>> tänkte kolla lite nu till hösten och installera en GPS på skotern, gillade sättet du hade gjort det på. men va är det för typ av fäste du har satt på?? och vart får man tag på det? är inget insatt i detta med GPS överhuvudtaget men kan nån här rekommendera någon bra, prisvärd till mig som bara isåfall skulle använda den på PWC endurance nästa år. är väll ett krav om jag inte minns fel?? :?

Det är absolut inget krav att ha en GPS på PWC Endurancen det är alltid en eller två ledar skotrar längst fram som har GPS håller man sig i köl vattnet så är det bara att åk. Passa på att köra något av de tre PWCna som är kvar i år det är inte så mycket extra utrustning som du behöver för att hänga med. Har du några frågor så är det bara att PM mig så skall du få svar på frågan inom kort.
/Robban

Re: GPS till skotern 16 år 9 månader sedan #8670

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

axelzoon skrev: LIME>> tänkte kolla lite nu till hösten och installera en GPS på skotern, gillade sättet du hade gjort det på. men va är det för typ av fäste du har satt på?? och vart får man tag på det? är inget insatt i detta med GPS överhuvudtaget men kan nån här rekommendera någon bra, prisvärd till mig som bara isåfall skulle använda den på PWC endurance nästa år. är väll ett krav om jag inte minns fel?? :?

Det är ett vanligt svirvlande fäste (artikel nr hos Garmin: 010-10920-00) som följer med GPSMap 420. Dess platta är fastskruvad i en egenhändigt klippt och böjd plåtbit. Kika här för lite bilder.

Ett svirvlande fäste till GPSMap 420.

2011-03-28 Flera döda länkar uppdaterade!

Re: GPS till skotern 16 år 9 månader sedan #8686

• nisselauda
  • nisselauda Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
okey ska testa på detta i höst/vinter så ska ja medela hur det ågr för mig. och återkomma om det blir några problem. :D
RXT-X 255

Re: GPS till skotern 16 år 9 månader sedan #8888

• lilleman
  • lilleman Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
När vi ändå är på GPS-spåret;

Hur kopplar ni in strömmen? Direkt från batteriet med egen kabel & säkring? Eller vi någon säkringsbox så man kan lägga den på "tändningen"? I wonna know.

MvH // Daniel :)
SeaDoo GTX Ltd iS 255 -09
Thule 600UVSL
Garmin 620 v.3.00 BlueChart g2 Vision EU711L (inne på den andra)
LED-lanternor x3
GoPro HD Hero & HD Hero2

Sidan laddades på: 0.066 sekunder