Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Mobil/gps vattentät förvaring. 16 år 7 månader sedan #11988

• tobias
  • tobias Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Jag köpte precis två olika vattentäta förvaringsfickor för mobiltelefon alt gps på ebay, dom bör komma om ca 3 veckor. Kostade ca 80kr styck. Jag vill försöka ha den runt styret alt runt underarmen.

Min tanke är att testa att ev köra min iphone som gps/navigator. Har någon på guppa erfarenheter av liknande produkter och kan ev en iphone fungera som en "ok" hjälp runt bland öarna ;)

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Mobil/gps vattentät förvaring. 16 år 6 månader sedan #12566

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Tänk på batteritiden när du har GPS igång på iPhonen! Jag skulle inte vilja riskera mitt enda sätt att påkalla hjälp vid eventuellt motorstopp eller nöd genom att dra ur batteriet med GPSen. Har kört med en GPS app igång i iPhonen när jag kört skoter i höstas men det slutade med att jag fick stänga av den på vägen hem för att vara säker på att kunna ringa lite senare. GPSen drar batteri som faen.

Om du nu mot förmodan tänker använda den som GPS så föreslår jag att du kör en app där du kan ladda kartor i förväg. Fixa också bra sjökortskartor då t.ex Google Maps ej är exakta och pålitliga (de visar lite fel). Stäng av Bluetooth, 3G/Wifi, Push och andra batterisugande funktioner.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Re: Mobil/gps vattentät förvaring. 16 år 1 månad sedan #19681

• bobba
  • bobba Profilbild
  • New Member
  • New Member

tobias skrev: Jag köpte precis två olika vattentäta förvaringsfickor för mobiltelefon alt gps på ebay, dom bör komma om ca 3 veckor. Kostade ca 80kr styck. Jag vill försöka ha den runt styret alt runt underarmen.

Min tanke är att testa att ev köra min iphone som gps/navigator. Har någon på guppa erfarenheter av liknande produkter och kan ev en iphone fungera som en "ok" hjälp runt bland öarna ;)

Kanske dum fråga men vart ska man söka på Ebay för att hitta de här vattentäta fickorna?

Hälsningar Robin

Re: Mobil/gps vattentät förvaring. 16 år 1 månad sedan #19698

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Någon som testat Navionics Marin till Iphone? Kostar bara 95kr för hela Östersjön med våra insjöar.

Re: Mobil/gps vattentät förvaring. 16 år 1 månad sedan #19700

• abu
  • abu Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag kör med Aquapac www.aquapac.net/ukstore/mini-wat ... 119-0.html (inköpt på Elgiganten för 20€)

iPhone och Navionics Scandinavia (9,90€ i AppStore) och sjökorten är, åtminstone här i området, lika exakta och med lika mycket remmare utmärkta som Garmins sjökort. Som Lime säger så bör man tänka på batteritiden men jag använder det bara när jag är osäker och kör på ställen där det inte finns någon officiell farled. Kan verkligen rekommendera Navionics!

Mvh
Anders
GP1300R -08

Re: Mobil/gps vattentät förvaring. 16 år 1 månad sedan #19708

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jag köpte mina på Sath´s Performance som funkar kanon. Kostar bara 99kr/st också. Brukar ha två mobiler med mig ut. En för gps/surf och en för nödsamtal. Finns under "Tillbehör - Sath´s - Vattentäta väskor" saths-performance.jetshop.se/

Re: Mobil/gps vattentät förvaring. 16 år 1 månad sedan #19829

• yearwood
  • yearwood Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

ABu skrev: Jag kör med Aquapac www.aquapac.net/ukstore/mini-wat ... 119-0.html (inköpt på Elgiganten för 20€)

iPhone och Navionics Scandinavia (9,90€ i AppStore) och sjökorten är, åtminstone här i området, lika exakta och med lika mycket remmare utmärkta som Garmins sjökort. Som Lime säger så bör man tänka på batteritiden men jag använder det bara när jag är osäker och kör på ställen där det inte finns någon officiell farled. Kan verkligen rekommendera Navionics!

Mvh
Anders

Håller med. Kan verkligen rekommendera Navionics till iPhone! Körde hem en passagerarbåt på 92 fot från Göteborg till Stockholm med enbart en iPhone. Det fungerade helt felfritt förutom konstant dimma från Ölands södra udde till Dalarö. ;)
Båtens permanenta professionella navsystem (Transas) dog utanför Hallands Väderö.
Sea Doo RXT-X 260 RS - 2010 + Flipper 717 S - 1990
Google Lattitude: <a href="">

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.066 sekunder