Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38355

• jetpilot87
  • jetpilot87 Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hej

Igår kväll runt 23:00 så gick jag in i garaget, larmade av och kollade så att allt såg bra ut. Larmade på och gick och la mig.

Idag runt 15:00 så ska jag ta ut skotern för att dra till havet en sväng.
Jag öppnar garageporten och där står skotern, men jag ser att larmdosan har blivit sönderslagen.

Dom har försökt att slå och klippa sönder diverse låsanordningar utan att lyckas. Men däremot så hade dom fått loss den ifrån trailern (så i teorin hade dom enkelt kunna ta med sig den)
Men istället har dom stulit allt annat i garaget av varierande värde (5 år gamla gummistövlar - petburkar och alla mina verktyg bl.a)

Som tur är så är skotern kvar! Även om den har en del skavanker som den inte hade innan!

Nu hade jag turen att jag fick behålla min skoter!
Detta är bara en uppmaning till er alla, se över era låsanordningar ordentligt! Det är en billig försäkring
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38386

• kajan
  • kajan Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Sicken tur du haft!
Säger bara gpslarm och göm undan det ordentligt!
Superjet 760rr -06

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38392

• zacharias
  • zacharias Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Satt larmet synligt i skotern eller verkade som att de hade letat efter den?

Jävla idioter!
Bor i Stockholm
Kör en Seadoo RXT-X Riva Racing Edition[2008] <--stulen
Släp - Tiki TK-BT 500 <-- stulen
I nuläget Seadoo RXT-X 2008 <-- Såld

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38404

• jetpilot87
  • Premium Member
  • Premium Member
Nej jag har inget GPS-larm, utan det var inbrottslarmet som dom slagit sönder. Hade kopplat det till en sirén.
Men skotern är ju kvar! och det är huvudsaken :=)
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38406

• zacharias
  • zacharias Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Vilken tur att den är kvar.

Kan berätta att mitt larm gick av om att den håller på att förflyttas mitt på dan och adrenalinet bara pumpade, 5 bilar fyllda med människor som ville avreagera sig mot garaget och förberedde mig på det värsta men när jag kom fram var det bara batteriet som va lågt på kräm så det va därför den larma mig :twisted:

Det va bara och åka hem för allihopa och inget mer med det men det va en bra övning! :twisted:
Bor i Stockholm
Kör en Seadoo RXT-X Riva Racing Edition[2008] <--stulen
Släp - Tiki TK-BT 500 <-- stulen
I nuläget Seadoo RXT-X 2008 <-- Såld

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38408

• jetpilot87
  • Premium Member
  • Premium Member

zacharias skrev: Vilken tur att den är kvar.

Kan berätta att mitt larm gick av om att den håller på att förflyttas mitt på dan och adrenalinet bara pumpade, 5 bilar fyllda med människor som ville avreagera sig mot garaget och förberedde mig på det värsta men när jag kom fram var det bara batteriet som va lågt på kräm så det va därför den larma mig :twisted:

Det va bara och åka hem för allihopa och inget mer med det men det va en bra övning! :twisted:

Haha! Kan förstå att hornen växte ut i den situationen! :twisted:
Det började med att jag låste upp garaget, skulle larma av. Men då såg jag att panelen inte satt kvar på väggen? Hängde bara en massa kablar.

Redan då förstod jag att det varit inbrott.
Antagligen kommer jag inte få ut en krona på hemförsäkringen trots att verktyg och utrustning för 10 - 15 000 stulits. Är riktigt dålig på att spara kvitton, och borrmaskin etc är 2 år gammalt även om dom är så gott som oanvända så blir det svårt att bevisa något för försäkerhetsbolaget... Det känns lite surt faktiskt! Men jag är mest glad att skotern finns kvar! :twisted:
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38409

• ormbiten
  • ormbiten Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Tänk på att dom där inbrottstjuvarna nu vet om att det står en vattenskoter i just det garaget, det finns alltid en risk att dom kommer tillbaka mer förberedda...
Man vet aldrig med sånt där löst folk.

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38410

• delivery
  • delivery Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Tur i oturen att dom inte fick med sig skotern. Försök flytta skotern nån annan stans ett tag framöver. Risken är som sagt överhängande att dom kommer tillbaka mer förberedda.

Generellt ska man alltid tänka på att ha skotern ståendes väldigt dold. Det ska inte kunna synas att det finns en vattenskoter där. Jag har själv min på baksidan av huset, utanför sovrumsfönstret, med 3 olika lås. Bökigt som satan att få dit den varje gång, men det är det värt om man får behålla den.

Åkte idag förbi ett strålande exempel på hur man inte får ha kvar sin skoter. På en tomt längs med en stor landsväg så står två st nyare Sea-Doo på en dubbel trailer. Till synes helt olåsta. Även om man ställer undan dom senare på kvällen så kan man vara säker på att fel person har åkt förbi och sett dom och sen vet att på den adressen finns det två vattenskotrar.
Kör: Yamaha FX HO -04

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38412

• peter e
  • peter e Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
Får väl säga som varghatarna om man får tag i dom-gräv o tig ;)

Re: Inatt var det min tur 13 år 8 månader sedan #38414

• jetpilot87
  • Premium Member
  • Premium Member

ormbiten skrev: Tänk på att dom där inbrottstjuvarna nu vet om att det står en vattenskoter i just det garaget, det finns alltid en risk att dom kommer tillbaka mer förberedda...
Man vet aldrig med sånt där löst folk.

Stämmer nog bra! Har redan flyttat den :) Nu skulle det ta många timmar för tjuvarna att stjäla den även med rätt verktyg!

Peter E skrev: Får väl säga som varghatarna om man får tag i dom-gräv o tig :)

haha ja de är väll så :)

Delivery skrev: Tur i oturen att dom inte fick med sig skotern. Försök flytta skotern nån annan stans ett tag framöver. Risken är som sagt överhängande att dom kommer tillbaka mer förberedda.

Generellt ska man alltid tänka på att ha skotern ståendes väldigt dold. Det ska inte kunna synas att det finns en vattenskoter där. Jag har själv min på baksidan av huset, utanför sovrumsfönstret, med 3 olika lås. Bökigt som satan att få dit den varje gång, men det är det värt om man får behålla den.

Åkte idag förbi ett strålande exempel på hur man inte får ha kvar sin skoter. På en tomt längs med en stor landsväg så står två st nyare Sea-Doo på en dubbel trailer. Till synes helt olåsta. Även om man ställer undan dom senare på kvällen så kan man vara säker på att fel person har åkt förbi och sett dom och sen vet att på den adressen finns det två vattenskotrar.

Förjävligt att man inte ska få ha sina saker i fred, men det är väll den bistra sanningen i dagens samhälle... :/
Nu står den iaf säkert! Även om det blir bökigt precis som du sa, så står den iaf skyddat!
Sea Doo RXT-X RS
GoPro HD2 Hero

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.078 sekunder