Tjena!
Har ju på tidigare trådar berättat om att vattenskotern bränt stift osv.
Jag har haft in på service 2 gånger och då har dom bytt membran, rensat förgasarna och bytt packningar.
Jag fick tillbaka tomgången efter det men den har fortsatt att bränna stift ändå!
Igår hann jag köra i ca 40 sek och sen kom ett hemskt ljud och min seadoo xp dog.
Var idag tillbaka till samma firma som servat den och det visade sig att vevstakslagerna hade farit på magasin sidan och även skadat kolven då.
Jag har ägnat kvällen åt att koppla loss motorn och ska lämna in den till samma firma imorgon.
Motorn ska rivas och grejerna ska lagas. Han sa att en komplett vestakslagersats till magasin-sidan går på ca 2500 - 3000 kr och kolven på 1500 + då att packningar ska bytas osv. På bara delarna så landar vi på ca 4 - 4.500 kr men han sa att det skulle vara billigare om man beställde grejerna från USA? Är det någon som kan tipsa om någon bra sida där dom har bra och billiga grejer till en Seadoo XP från 2001.
Och sen nästa fråga: Arbetet som dom kommer att göra för att fixa vattenskotern kommer ju nu att ta ett par timmar! vad har man för garanti när dom inte åtgärdar felet som jag lämnade in vattenskotern för? Nu hade jag ju ändå behövt byta vevstakslager men det hade ju absolut inte blivit lika dyrt ifall dom hittat felet direkt!
Har jag någon rätt att kräva billigare reparation för det som uppstått?
Nu blev det här inlägget fruktansvärt långt men jag uppskattar alla tips som ni kommer med =)
/Jocke