Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Hur mycket vatten är normalt att man får in i skrovet? 16 år 9 månader sedan #6163

• vattenskoter
  • vattenskoter Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Var ute på öppna havet idag med min RXT-X och hade riktigt roligt i de höga vågorna. Lyckades t.o.m flyga av någon sjömil från land och fick simma ikapp skotern som fortsatte ett 30-tal meter innan den lade sig brett mot vågorna och skvalpade tills jag kom i fatt. Skönt med våtdräkt!
Som ni förstår så var vågorna på utflykten rejäla och jag blev översköljd ett antal gånger efter sköna hopp. :-D

När jag tog upp skotern och öppnade för att torka ur så hade jag fått in ett par deciliter vatten i skrovet som jag i huvudsak avlägsnade genom att luta trailern lite bakåt så att vattnet kunde rinna ut ur tömningshålen.
Såg dessutom att jag fått in lite vatten i den "vattentäta" förvaringsboxen i fören och att det runnit ned på utsidan av den också.

Så till frågan - är det normalt att det kommer in vatten i skrovet när man kör lite vildare? Hur preussisk skall man vara med att avslägsna de sista dropparna? Torkar de bort av sig själva?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Hur mycket vatten är normalt att man får in i skrovet? 16 år 9 månader sedan #6167

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Du kan vara helt lugn det kommer in vatten och som du skrev så tömmer man bort det genom tömnings hålen bak på skotern. Efter vild lek så kan jag rek att du spolar av motorn mad färsk vatten och låter sadeln vara av så att det torkar ur efter det så tar du och lägger en 5-56 dimma över motor rummet så mår skotern riktigt bra sen. DU skall dock ej spola direkt mot elen men det förstår du nog eller hur. Även det vattentäta facket går det att få in vatten. Så skall du ha något helt skyddat så är det bara att köpa vatten täta påsar där med basta.
/Robban

Re: Hur mycket vatten är normalt att man får in i skrovet? 16 år 9 månader sedan #6205

• saths performance
  • saths performance Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 4
Håller med föregående inlägg, att det kommer in vatten vid hårdlek är ganska normalt.

Det kommer ofta in via luftintagen eller under sadeln.
Det är därför vi monterar quickdrain på vissa maskiner. Rekomenderas dock inte på maskiner som ligger stilla i vattnet....
// Thomas / SATH´S Performance
040-630 09 93 ,

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.055 sekunder