Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5434

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
først en fråga.. startade du skotern med vatten i cylindrarna?.. eller førsøkte starta efter att du pluggat i vattnet først?

før det låter næstan som om kolvringarna/oljetætnings ringarna gett sig. då blir det liknande problem som du har med øvertryck i vevhuset.

Om du ska greja mer nu på egen hand så skulle jag gjort det hær..

1.. trycktesta kylvatten systemet
2.. kolla kompen på alla cylindrar (ær kompen lægre i nån cylinder så hæll i en matsked med motorolja i cylindern och testa igen) får du bættre komp då så ær det kolvringarna. annars ær det læcka i toppen..

Men jag tror att du ska følja tuffe`s tips och læmna in den till folk som vet vad dom gør.. skadan blir nog bara dyrare om du fortsætter sån

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5455

• _nicko
  • _nicko Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
a ja prova me å öppna vevhusvet men ingen skillnad. drog toppen me moment .. såg inga sprickor men skulle väl ha lämna iväg den på tryck men... nej inga kylvätska försvinner heller. de blir nog å lämna in den nu.. : / dyyyrt:(

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 8 månader sedan #7087

• smoookie
  • smoookie Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Vad var det för fel,, hur gick det???

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.063 sekunder