Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5376

• _nicko
  • _nicko Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
de är en rxp -05. först när ja skulle starta den efter vinterförvaringen så fyllde de hela motorn med vatten när ja plugga i vattenslangen. :cry: körde rent den men blev inge bättre. de bara spruta vatten ur tändstiftshålen. alla sa de va topplockspackningen så jag bytte den. nu fylls inte cylindrarna längre ifall.. men när ja startar den så lyser motorlampan å piper som fan. så jag körde 2min kanske sen skulle ja kolla oljan, när ja ryckte ur stickan så var det sådant tryck så de bara spruta oljeblandat vatten!?! tänkte direkt de va oljekylaren så ja skruva loss den, fast den kyls ju av kylvätskan i de slutna systemet ? å de har ju inte försvunnit någe kylvätska ur behållaren? någon som har nån idé?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5379

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
oljan späddes nog ut med vattnet som du hade fått in i cylindrarna..
varför jag tror detta är för att jag har hört att kawasaki 07 går så jävla fett på soppa när dom puttrar på tomgång8 knops sträckor. att oljan späds ut med bensin.. så för mycket soppa i cylindrarna kan göra att det sipprar ner i olje tråget.

antar att när du fick vatten i motorn så gick det ner tillsammans med oljan å låg kvar där..
läste här på forumet att det är en jädrans process att få ur allt vatten ur oljan. förutom att du ska tömma motorn på olja så ska man fylla på ny olja å sen pumpa ur den med, å hålla på sådär ett tag. så det kommer nog gå åt en jävla massa olja för dig innan maskinen är fri från vatten..

har ett minne av att jag hört någon snacka om att koka ur vattnet ur motorn???... men det får någon som är mer kunnig beskriva, då jag inte lyssnade så noga på det örat...
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5392

• _nicko
  • New Member
  • New Member
okej. men har tömt den tre gånger nu... jag startar den sen efter en stund så kmr de upp "sheck engine oil" å piper som fan... å så är de fullt med vatten i oljan. å typ luft för de pyser när man öppnar oljelocket??

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5394

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hur gör du när du slår på vattnet??? Du har väl motorn igång?? Har du inte det fyller du motorn om och om igen...
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5396

• _nicko
  • New Member
  • New Member
ja visst är motorn igång. å nu är maint igång å blinkar med.. så får väl lämna in skiten nu. och när de står oil till slut efter de stått sheck engine så piper de hela tiden? å så mycket tryck i motorn så när ja drar upp stickan så sprutar de grå klippig olja?

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5398

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Köp olja på biltema och byt 3-4 gånger till, blir det inte bättre lämna in den...

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5400

• _nicko
  • New Member
  • New Member
får pröva me de då.. men den slutar ju inte pipa? måste ju släcka service lampan med? å vrf är de tryck i tråget?

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5406

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
motorn hinner väll bli varm så vattnet börjar koka = tryck i motornoljetråget ??? eller är jag ute å cyklar?
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5411

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Re: HJÄLP! vatten i oljan! sprutar ur oljestickshålet! RXP -05 16 år 9 månader sedan #5414

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Nää för tusan sluta nu försök inte starta den mera lämna iväg den till någon som vet vad det handlar om... du gör säkerligen saken bara värre genom att testa massa mera...

har du sånt tryck så att det sprutar ur olja e det helt galet...

Ja vet inte vad det e för fel... men moment drog du toppen???
kollade du så det inte var någon spricka i den..?
gjorde du rent alla ytor ordentligt...
Avgaspackningen korekt ditsatt rengjort? nån slang som sitter fel?
Är ingen seadoo expert men har dom inte slutet kylsystem förutom till avgassystemet??
om det då inte försvinner kylarvatten????? borde felet ligga vid avgassidan??

Lämna iväg den eller sälj den billit till mig ;)
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.065 sekunder