Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

seadoo XPL 98 951 motor strul 9 år 7 månader sedan #46399

• UIo
  • UIo Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej
Har ägt min XPL i fem år nu och kört ca 4 timmar med den. Finns det någon som har kunskap i Sverige om dessa motorer.
Har totalrenoverat den körde någon timma sen skar den. Honade om cylindrarna och nya kolvar. Satte i original luftfilter och kopplade om kylslangarna så den förvärmde kylvattnet genom avgasröret för jag tyckte att den aldrig blev riktigt varm. kör på 3% oljeblandning och det blir ganska kladdigt i avgasventilerna så för lite soppa borde han inte få. Nu efter 3 timmars körning såg det ut som ena kolven hade släpmärken längst ner. Den har aldrig gått bra på varv under 4500 över det spinner den som en katt. Skulle vilja få en jämn gång från tomgång till 4500 innan den skär en andra gång. Original munstycken sitter i och poppoff på 24 men ändå så låter den ba ba ba. Det blir inte bättre av att dra i choken så kan det va så att poppoff släpper för mycket. Nål och säte har jag inte bytt bara allt övrigt i fuggarna. Kan det vara något annat än fuggarna som är fel tex tändning eller nått?.
Tacksam för alla svar jag kan få.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.065 sekunder