Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

951-kunniga se hit! 9 år 10 månader sedan #46034

• whitewheels
  • whitewheels Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Starta motorn idag o jag ger snart upp. Vibrerar ju ännu mer nu än sist. Balansaxeln stod ju 90gr fel.
Läste nått om att det går ställa mprem på olika förtändning men såg sen att det endast gick med mprem-programer.
Fick tips om att drivaxeln inte var limjerad jämntemot svänghjul. Mätte upp det redneckstyle :whistle: . Låt säga att jag inte fick till linjeringen så borde väl inte en åtdragen bult vibrera loss på några sekunder....på land dessutom.
Lutar åt att skicka iväg vevhuset o få vev o allt uppmätt/justerat.......även fast jag inte hitta någe fel när jag rev men man är väl en klåpare :S

Seadoo Sportster LE 2000 i Tavelsjön

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

951-kunniga se hit! 9 år 9 månader sedan #46121

• mangee
  • mangee Profilbild
  • New Member
  • New Member
Har exakt samma fel på en 951a jag köpte. Blir tokig.. Motorn är nyrenoverad men pipan vibrerar lös på 1 min och skjuter grenrörspackningen.

951-kunniga se hit! 9 år 9 månader sedan #46143

• whitewheels
  • whitewheels Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
Jag fick till det. Balansaxeln satt fel även fast markeringarna var rätt.....sen måste jag varit trött när jag justera så det var ytterligare 90gr fel dvs 180gr off. A ja drabba ju bara mig själv så vart o riva allt o vända axeln ett halvt varv. Går som en klocka nu. Hördes direkt på tomgång att nånting vart bättre
Seadoo Sportster LE 2000 i Tavelsjön

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.051 sekunder