Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

impotera vattenskoter usa-sverige reglar? 10 år 7 månader sedan #45216

• Kjøsnes
  • Kjøsnes Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej. Jag är från Norge.

Och jag funderar på att köpa en Seadoo RXP-X skrov som är placerade i Sverige.

Så jag undrar om några saker. Den person som har denna skrovet i Sverige har berättat för mig att han köpte den helt ny utan motor och jetpump av ett företag i Sverige. Så vad jag undrade var om företaget i Sverige måste få skrovet CE-märke innan de få plockas utfrån tullkontoret i Sverige? För om jag ska köpa den här skrov och importera den från Sverige till Norge måste skrov vara CE-märke innan jag får plockas ut av tullkontoret i Norge.

This message has an attachment image.
Please log in or register to see it.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

impotera vattenskoter usa-sverige reglar? 10 år 7 månader sedan #45219

• lekrantz
  • lekrantz Profilbild
  • New Member
  • New Member
Den där vattenskotern skall ha varit CE-märk om du nu har suttit motor i den. Detta är en RS-modell enligt bilderna vilket bara säljs i Europa. (RXP-X RS)
Men det skall fortfarande finnas skrovnummer på skrovet. Detta nummer skall du kolla upp så du inte köper något stulet. Kolla detta med Sea-Doo.
Har den inte skrovnummer köp INTE.
Cheers
Lekrantz

impotera vattenskoter usa-sverige reglar? 10 år 7 månader sedan #45220

• Kjøsnes
  • Kjøsnes Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Tack för svaret. Säljaren säger att han har mottagit från han köpte skrovet från företaget han köpte den på. Så vad jag undrar är hur jag skall få certifierade på skrovet har godkänts för Europa om inte säljaren har ingen CE-dokumentation? Hur kan jag möjligen få tag på de papper? För inte vissa tull vet om denna skrovet är avsedd för Europa sedan det står RS på den? Motor och strålpump har jag redan så det finns ingen problem.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder