Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vinterförvaring 11 år 5 månader sedan #43546

• ipjt
  • ipjt Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjenare!
Har en RXT-X as från 2011. Har nu inför vintern 2 alternativ.

Alt 1.
Antingen konservera själv och dra upp skotern på land där den kommer ligga utomhus.
Alt 2.
Ta den till ngn verkstad som får konservera och vinterförvara.

Skulle ju självklart föredra alt. 2 om det inte var så jäkla dyrt med vinterförvaring i Stockholmsområdet.
Har ni någon aning om det finns lite billigare alt. till Nivado eller ATV-shoppen om jag i år kan tänka mig att åka lite längre?

Finns det inte billigare alternativ får det nog bli att konservera själv och förvara på tomten. Min fråga är då om det är skadligt att förvara skotern i sådan kyla så att det ändå blir dyrt i form av eventuella reparationer/ extra konserveringskostnader?

Tacksam för hjälp :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Vinterförvaring 11 år 5 månader sedan #43547

• nozzen
  • nozzen Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 1
Kan du inte hyra in dig i något garage? Hade jag varit dig och inte kunnat ha den inne så hade jag gjort vinterservice och konserverat den enligt konstens alla regler. På med kapell och bygga ett vindskydd som håller borta vind,regn och snö. Har min snöskoter ute året om och den har aldrig tagit skada. Bara man tar hand om grejerna så går det.

Vinterförvaring 11 år 5 månader sedan #43557

• hixxey
  • hixxey Profilbild
  • Administrator
  • Administrator
  • Seadoo RXP-X 260
  • Tack mottaget: 13
Inga problem att stå ute, gör du som nozzen säger så är det inget du behöver oroa dig för. Klart den mår bäst av att stå inne i värme men så länge du gör konserveringen rätt så är det inga problem.
Karlstad Jetracing

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.056 sekunder