Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Sea Doo RPX 260 RS 11 år 7 månader sedan #43368

• kefas
  • kefas Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hallå.

Ja köpte en Seadoo rpx 260rs 2014 nu på sensommaren och den har gått 11h nu så nu har jag 2 frågor.

Jag har läst att man ska göra service vid 10h men sen på andra sidor står det att man ska göra de vid 25h om de är nyare en 2010 årsmodell någon som vet vad som stämmer? Måste ju vara bättre att byta nu en att vänta man kan ju göra de en gång till när man kommer upp i 25h eller vad skulle ni rekommendera?

Kan man göra servicen själv är väl bara olja, filter, tändstift som ska bytas?

Tacksam för svar samt tips.

/Wallin
Sea-Doo RXP-X 260 RS

Ynwa!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sea Doo RPX 260 RS 11 år 7 månader sedan #43369

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Du ska göra en 10 timmars service det är bland det viktigaste i din skoters liv :)
Ja skulle rekommendera att lämna den till nån som är aktoriserad speciellt om du har garanti på skotern
men visst kan du göre den själv om du vill
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Last edit: av Tuffe.

Sea Doo RPX 260 RS 11 år 7 månader sedan #43370

• Dinky
  • Dinky Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • ingen dör fullärd
  • Tack mottaget: 29
Oavsett vad som står skulle jag byta olja och oljefilter efter 10h.
Visst kan du göra service själv om du vill, utöver det du skriver finns det säkert ett antal saker som ska kontrolleras vid 25h, som du troligen kan göra lika bra själv om du känner att du kan. (skaffa en service manual)
Till seadoo kan det finnas mjukvaruuppdateringar som gör i samband med service hos auktoriserade verkstäder, värt att kolla.
Annars är det enda att du inte får någon "stämpel" i boken om det känns viktigt och som Tuffe skriver kan det bli trubbel vid garantifrågor.
Kompressor service 200h, men många gör den redan vid 100h för att undvika dyra ras.
Kawasaki R-rated

just for fun

Last edit: av Dinky.

Sea Doo RPX 260 RS 11 år 7 månader sedan #43371

• kefas
  • kefas Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tack för svaren.

Jag bor i Enköping och vad jag vet så är det ingen här i närheten som gör service. Så blir nog att göra det själv sen får man lämna in till 25h och 100h.

Jag har köpt den privat av en som har tagit den från utlandet så lär inte ha så mycket garantier :) Även fast den var ny då jag fick den.

Kom gärna med tips gällande skötsel, service, websidor ja allt helt enkelt som kan göra mitt nya skoterliv lättare.. Detta är min första skoter så är inte så hemma på skoter har dock haft båt hela mitt liv så sjölivet känner jag till gott och väl.
Sea-Doo RXP-X 260 RS

Ynwa!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.061 sekunder