Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vatten i mätarhuset 11 år 7 månader sedan #43356

• Niklas-L
  • Niklas-L Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej alla,
Är ny på forumet, men haft min Seadoo GTX DI i 10 somrar nu!

Nu börjar tidens tand visa sig. Har fått vatten i knopmätaren, ligger ca 1 cm hög vattennivå. I varvräknare/multifunktionsmätaren ligger det imma och vattendroppar/kondens på insidan av glaset.

Någon som haft liknande problem? löst det på något sätt? eller är det lika bra att beställa nya mätare från något ställe?

Skotern är uttagen ny hos återförsäljare 2004, men verkar skrovnr säger 2002. Gått 95 timmar.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Vatten i mätarhuset 11 år 7 månader sedan #43362

• umh
  • umh Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 7
Jag hade tagit lös den, borrat ett hål i underkant och låtit den torka upp ordentligt under vintern, sedan silikonerat igen hålet samt alla skarvar där fukt och vatten kan komman in. Annars kolla om du kan hitta en beg. på EBAY.
Mina renoveringsprojekt:
Sea Doo RX Millenium 951
sea-doo-rx.blogspot.se/

Sea Doo GTX SE 4-tec 185 2003
sea-doo-gtx.blogspot.se/

Vatten i mätarhuset 11 år 7 månader sedan #43365

• Niklas-L
  • Niklas-L Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tack för tipset. Googlat runt, fanns lite på sidor i USA. Verkar som att mätarna bara är fastklämda, tänkte prova dra dem rakt ut, allvars blir det öppna kåpa under mätarna och se. Blir sedan förvaring i varmrum, för att sedan lägga en silikonsträng på utsatta ställen, för att hoppas det ska räcka till. Vidare med ebay, ska kolla där. Tydligen så var det 2005-2006 som mätarna klonades med maskinen, så klarar mig nog utan denn processen. Återkommer med uppdatering efter helgen!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.066 sekunder