Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Problem Seadoo RXT 11 år 8 månader sedan #43107

• j0han_1988
  • j0han_1988 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Jag postade detta inlägg tidigare, men troligen hör det mer hemma i denna forumavdelning så jag lägger in det igen :)

Som rubriken lyder har jag haft väldiga problem med min Seadoo RXT 06 denna sommar. Till en början bestod problemet i att skotern inte startade överhuvudtaget vilket visade sig bero på batteriproblem som nu är åtgärdat (bytt batteri). Under denna period var skotern inlämnad på verkstad där det även konstaterades att den tagit in vatten i motorn, bland annat i oljan. Detta gjorde att den "bluddrade" och lät allmänt dåligt när den väl startade på land. Oljan byttes och verkstaden tömde motorn på övrigt vatten. Vi hämtade ut skotern, sjösatte och testkörde men den gick inte närheten av hur den tidigare gjort. Varvade max 6000 och toppade inte mer än 70 km/h, dessutom kunde den helt plötsligt bara dö och sluta fungera och när den väl gjorde detta gick den heller inte att starta efteråt utan det verkade som att den behövde "vila" för efter 10-15 minuter kunde den sedan starta igen men med samma dåliga motoreffekt. En sväng till verkstaden igen som fann att spridarna inte var i så gott skick. Dessa rengjordes (utbytes saknades i lager) och vi hämtade återigen ut skotern. Vi sjösatte och testkörde och en marginell skillnad i motoreffekt kändes. Efter en stunds körande uppstod samma problem igen med att skotern dör och inte startar upp igen. Enligt verkstaden bör spridarna bytas helt och då säger dom att skotern bör fungera som vanligt igen. Problemet är att vi lämnat in den till denna verkstad 3 ggr denna sommar utan att alla problem åtgärdats så tilltron till dessa mekaniker börjar naggas lite i kanten om man säger så. Är det någon här inne som varit med om samma problem och fått det åtgärdat? Skoter finns i trakten runt Umeå, är det någon i denna närhet som eventuellt har kunskap och vilja att göra någon form av insats? :)

Det bör även tilläggas att den stora servicen med kompressorrenovering gjordes förra sommaren när skotern gått ca 90 timmar, nu har den gjort ca 110.

Oerhört tacksam för all hjälp som erhålls, har inte haft skotern i vattnet mer än en timme denna sommar så jag börjar bli lite lätt desperat :)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.051 sekunder