Som rubriken säger, min rxp-x tar in rejält med vatten och jag hittar inte problemet.
Drar det ifrån början. Under vintern installerade jag diverse uppgraderingar bland annat riva thru hull, intercooler relocation kit, torx racing intercooler, opas-block off m.m
Åkte 1 tur med opas innan resten monterades, efter första turen med thru hull osv så märkte jag att skotern tagit in rejält med vatten, den låg ca 10-15 cm djupare än vanligt i vattnet. Tog upp den på kärran och drog ur pluggarna bak, allt vatten ran ut precis som vanligt.
Första tanken var att det skulle vara thru hull systemet som läcker i genomföringen i skrovet. Lossade allt och tätade med silikon både från insida och utsida.
Åkte ut till landstället och la den vid bryggan, efter ca 5-6 timmar så var det ca 5-10 cm vatten i skrovet. Tömde det med hjälp av en elektrisk pump. Körde en sväng för att se om det kommer in mer eller mindre om man åker med den. Det verkar som att det kommer in mest när man ligger stilla, kan i princip stå i vattnet och se hur det sipprar vattnet i skrovet, men jag kan inte så varifrån det kommer! Det enda stället jag ser att det droppar/sipprar in vatten ifrån är genom en av L-kopplingarna till självläns systemet. Det verkar som att det är ett hål borrat i mitten på den, svårt att förklara hoppas ni förstår.
Någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara? Alla tips mottages gladeligen!
Har läst lite om "självlänsen" (bailers). Som jag förstår det så ska dom sitta ganska högt upp i skrovet, mina gör det inte. Ska åtgärda det imorgon, men kan detta vara lösningen? Har svårt att tro att det kan komma in så mycket vatten genom det lilla hålet i L-skarven.
//Johan