Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

RXP-X 255RS Tar in vatten 11 år 9 månader sedan #42828

• Johannoren
  • Johannoren Profilbild Författare till inlägg
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 6
Som rubriken säger, min rxp-x tar in rejält med vatten och jag hittar inte problemet.

Drar det ifrån början. Under vintern installerade jag diverse uppgraderingar bland annat riva thru hull, intercooler relocation kit, torx racing intercooler, opas-block off m.m

Åkte 1 tur med opas innan resten monterades, efter första turen med thru hull osv så märkte jag att skotern tagit in rejält med vatten, den låg ca 10-15 cm djupare än vanligt i vattnet. Tog upp den på kärran och drog ur pluggarna bak, allt vatten ran ut precis som vanligt.

Första tanken var att det skulle vara thru hull systemet som läcker i genomföringen i skrovet. Lossade allt och tätade med silikon både från insida och utsida.

Åkte ut till landstället och la den vid bryggan, efter ca 5-6 timmar så var det ca 5-10 cm vatten i skrovet. Tömde det med hjälp av en elektrisk pump. Körde en sväng för att se om det kommer in mer eller mindre om man åker med den. Det verkar som att det kommer in mest när man ligger stilla, kan i princip stå i vattnet och se hur det sipprar vattnet i skrovet, men jag kan inte så varifrån det kommer! Det enda stället jag ser att det droppar/sipprar in vatten ifrån är genom en av L-kopplingarna till självläns systemet. Det verkar som att det är ett hål borrat i mitten på den, svårt att förklara hoppas ni förstår.

Någon som har varit med om något liknande eller vet vad det kan vara? Alla tips mottages gladeligen!

Har läst lite om "självlänsen" (bailers). Som jag förstår det så ska dom sitta ganska högt upp i skrovet, mina gör det inte. Ska åtgärda det imorgon, men kan detta vara lösningen? Har svårt att tro att det kan komma in så mycket vatten genom det lilla hålet i L-skarven.

//Johan
2009 SeaDoo RXP-X 255 RS RivaRacing
2012 Yamaha VX Deluxe
1999 Yamaha GP1200R

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

RXP-X 255RS Tar in vatten 11 år 9 månader sedan #42832

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Ligger länsslangarna lågt kan det rinna in vatten den vägen när skotern inte är igång
sen kan det läcka genom sponsbultarna har ja fått erfara
letade länge efter en läcka å det var inte förräns ja hittade en skum bult i skrovet ja hittade felet
å med lite hjälp fick tipset om detta
(Tack Rickard) :)
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.049 sekunder