Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Rxp-x 2012 stannade till sjöss med motorlampa 12 år 7 månader sedan #41319

• edddlund
  • edddlund Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 1
Hej alla guppare, jäkla tråkigt att säsongen snart är över. Men än finns det några dagar kvar att åka på!
Dock så är inte fallet så för mig, när jag var ute och åkte förra helgen så såg jag en kille som var helt lost ute i vågorna. Han satt i en eka och det blåste på rätt bra (runt 7-8m/s) rakt från hamnen, han kom med andra ord inte in.

Jag bestämmer mig för att bogsera in honom, och då händer detta karma. När jag släppt av honom i hamnen och ska åka vidare, så börjar motorlampan blinka och sedan dör skotern. Kvällen avslutade med att jag fick lift av en lokal räkbåt efter att ha simmat till en boj med skotern. Har kollat upp elfelen nu och det verkar på några felkoder som att det kan vara en sensor till trotteln. Har kollat under skrovet men hittar inga kablar som är lösa... Och den blev inte överhettat vid tillfället.

Felkoder: P1106, P1505, P060D, P0122
Någon som har en ide?
Rxp-X
Följande användare sa tack: adam41

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Rxp-x 2012 stannade till sjöss med motorlampa 12 år 6 månader sedan #41410

• edddlund
  • edddlund Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Efter lite eftersökningar så verkar det som att det kan vara tip over sensor som kan krångla, är det någon som har en bild på den och vart den sitter ? Har letat runt ecu:n men inte hittat något..
Rxp-X

Rxp-x 2012 stannade till sjöss med motorlampa 12 år 6 månader sedan #41411

• ecu
  • ecu Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Den sitter fast i en hållare under vevhusvent klumpen (svart med en slang på, som stänger så inte oljan rinner ut när man tippar) på baksidan av blocket ovanför kompressorn.
Har för mig att texten på tippsensorn ska vara neråt, men dubbelkolla det..

Last edit: av ecu.
  • Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.052 sekunder