Riskakan skrev: Planerar inköp av skoter till sommaren, har googlat och letat i diverse forum...
Just nu verkar de bli en GTR 215 -2013
men vad är skillnaden maskinellt på en GTR 215 och en RXP-260RS ??
är de inte samma maskin i de skotrarna eller är jag helt ute och Cyklar?
Finns ju så tusans med trimkit o prylar till RXP men inte till GTR därför undrar jag om kanske RXP delarna passar också på GTR skotern..
detta kommer bli min första skoter..
o ja de spårar ju redan.. kommer ju inte hållas orginal om vi säger som så 
så kom igen nu ni som har vetskapen om detta dela med er 
Om du ska lägga dom pengarna på en ny skoter och dessutom har planer på att trimma den för att få mer effekt, då hade jag inte köpt en skoter som har nästan 50hk mindre original.
Dessutom har dom två skotrarna olika skrov och beter sig väldigt olika i vattnet.
Ingenting du kommer märka av som nybörjare, men efter några timmar på skotern så skulle du märka stor skillnad på en RXP och en GTR.
Å andra sidan så drar GTRn mindre bränsle än vad RXPn gör, men planerar du att trimma så antar jag att du är förberedd på även detta!
Vill du ha maximal prestanda och körglädje så tycker jag du skall välja mellan någon av följande modeller.
RXP - För "bojracing" den tar kurvorna snävare än vad dom andra skotrarna gör, men den är inte lika stabil, framförallt inte om du har en passagerare där bak.
Har du tänkt åka ut på utflykter och i regel ha med dig någon passagerare så hade jag inte rekomenderat dig att köpa en RXP
RXT - Denna skotern har examt samma motor som RXPn, men den har ett annorlunda skrov som lämpar sig mer för vågor och mer blandad körning. Den tar fortfarande kurvorna knivskarpt och den går precis lika bra som en RXP, dessutom kan du ha 2 st passagerare och fortfarande åka bekvämt, även om det har en tendens att bli vingligt med 3 st på skotern.
GTX - Lite av Seadoos lyxvariant. Även om den har precis lika kraftig motor som dom andra två skotrarna så är inte syftet med denna maskinen detsamma.
En GTX har fjädring, speedties original, och lite övriga finesser som dom andra skotrarna inte har. Denna skotern lämpar sig bäst till någon som vill ut och glida runt på utflykter, men samtidigt vill ha en brutal toppfart och acceleration
Ber om ursäkt för särskrivning!