Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

RXT-X 260 vs GTX Limited? (Eller fjädrad vs ofjädrad) 13 år 1 månad sedan #40114

• jocce
  • jocce Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Går i tankarna att köpa ny vattenskoter (eller MÅSTE, kan inte vara utan den en hel sommar :P)

Kikade lite på mässan och känns som antingen är det en RXT-X 260:
nivado.e-line.nu/sv/Produkter/Va ... HK?id=31DB

Eller en GTX-Limited:
nivado.e-line.nu/sv/Produkter/Va ... HK?id=18DB

Som gäller.

Limited verkar vara jäkligt mycket "value för pengarna" då det ingår en massa saker i den.
Nackdelen (för mig) är att man inte har i närheten av lika mycket förvaringsutrymme i den samt ingen möjlighet till wake-board/vattenskidspinne.
(Har haft en 05:a RXT innan och där har man ledigt kunna slänga ner en extra 20-liters dunk för de riktigt långa turerna).

Visst mycket av packningen kan man säkert få ner ändå och man kan ha rygga (men inte alls lika skönt med rygga!).

Frågan är, hur är en dämpad mot en odämpad?

Några fler för / nackdelar som ni ser det?

Något annat jag missat?

/Jocce

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: RXT-X 260 vs GTX Limited? (Eller fjädrad vs ofjädrad) 13 år 1 månad sedan #40115

• lilleman
  • lilleman Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Tja Jocce,

Jag har sen 3½år GTX Ltd iS255 och är fantastisk nöjd. Grym komfort. Jag använder min till lika del transport/resa och "lek". Tycker den fungerar kalasbra till både och. Visst är det snålt med stuv ombord men brukar få med torra kläder, handdukar, mat och extra flytväst mm där framme.
Det störde mig också rätt mkt i början att det inte gick att montera dragstång och wakeboardhållare. Hållare finns numera (funkar kanon - har tyvärr ingen bild) och stången klarar vi oss bra utan, kör mkt ring och bräda efter den, bla.:

Jag sätter min röst på "fjädrad". 100 nm på en dag på Västkusten hade jag inte velat göra på en stum maskin :)

// Lilleman
SeaDoo GTX Ltd iS 255 -09
Thule 600UVSL
Garmin 620 v.3.00 BlueChart g2 Vision EU711L (inne på den andra)
LED-lanternor x3
GoPro HD Hero & HD Hero2

Re: RXT-X 260 vs GTX Limited? (Eller fjädrad vs ofjädrad) 13 år 1 månad sedan #40116

• jadå
  • jadå Profilbild
  • New Member
  • New Member
Är det inte fartbegränsning där ni kör ?

Re: RXT-X 260 vs GTX Limited? (Eller fjädrad vs ofjädrad) 13 år 1 månad sedan #40118

• lilleman
  • lilleman Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Det är tolv knop som gäller i hamnen, sitter det någon mer skylt just i vallgraven så missade jag nog den ;)
SeaDoo GTX Ltd iS 255 -09
Thule 600UVSL
Garmin 620 v.3.00 BlueChart g2 Vision EU711L (inne på den andra)
LED-lanternor x3
GoPro HD Hero & HD Hero2

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.050 sekunder