Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Komfortmästare: Seadoo eller Yamaha? 13 år 5 månader sedan #39392

• zudden
  • zudden Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har en fråga ute nu om skotervalet mellan Seadoo RXT-X 260 as eller dito utan fjädring... Jag själv vill helst ha RXT med fjädring...

Nu har min sambo fått höra att Yamaha gör de allra mest driftsäkra maskinerna, jag själv har endast kört en Yamaha VX cruiser som var helt ok komfortmässigt men det saknas effekt i den mindre motorn. Den gav ett bra kvalitetsintryck, verkade rejält ihopskruvad. Nu måste ju sambon få vara del av beslutet då det blir till att dela på prislappen...

Vi har beslutat att satsa "all in", och siktar på den mest komfortmässiga modellerna.

Frågan kvarstår således, vad tusan skall man tro, är det mest komfort och stabilitet (för 2 pax) med bra motor i en Yamaha FX cruiser SHO eller vinner Seadoo:s GTX iS 260???

Va tyck ni som har erfarenhet av dessa modeller?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Komfortmästare: Seadoo eller Yamaha? 13 år 5 månader sedan #39396

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Seadoo:s GTX iS 260 är grymt skön att åka två på speciellt för den som sitter bakpå bönpallen, dok är det så att Yamaha har en grymt välskruvad och välbyggd maskin nya SHO´n skall vara riktigt skön att åka på då den är stadig som en bilfärja men även går riktigt bra i sjö.

/Robban

Re: Komfortmästare: Seadoo eller Yamaha? 13 år 5 månader sedan #39397

• zudden
  • zudden Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Dagens I-landsproblem... :-D

Hej och tack Robban för dina åsikter!

Har haft snöskotrar från Yamaha i massor av år samt två dito båtmotorer, de har aldrig krånglat, kanske står för något? :-D
Rent utseendemässigt så tycker jag att Seadoon är snyggare, men va tusan, vi skall ju inte sitt och titta på skotern! Då sambon är lite vattenskygg kanske vi får skall satsa på den stabilare av dessa två varianter vilket, jag tolkar att Yamahan är?
De kostar ju en ansenlig hög med pengar båda två, fast Yamahan verkar vara ca 10000 billigare än konkurrenten.

Skall fintänkas lite till.

Förresten, Ni som har bra koll, vad kan man tänka sig att en skoter sjunker i värde på ett år bara av att den just blivit ett år äldre? Givetvis spelar driftstiden roll, men om vi tänkr oss att den används väldigt sparsamt och jag vill sälja den efter ett år. Sjunker båda "som en sten" i värde, eller? Är medveten om att jag som försteköpare får ta den största smällen.

Re: Komfortmästare: Seadoo eller Yamaha? 13 år 5 månader sedan #39409

• lowtech
  • lowtech Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Zudden skrev: Förresten, Ni som har bra koll, vad kan man tänka sig att en skoter sjunker i värde på ett år bara av att den just blivit ett år äldre? Givetvis spelar driftstiden roll, men om vi tänkr oss att den används väldigt sparsamt och jag vill sälja den efter ett år. Sjunker båda "som en sten" i värde, eller? Är medveten om att jag som försteköpare får ta den största smällen.

Vad jag har sett verkar dom ligga på 130-140 efter första säljaren.
Skotrar planar ut väldigt mycket sen runt till 80-100 även efter en massa år o timmar.
Kör: Yamaha FX SHO -08

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder