Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Motorkonservering - behöver hjälp från någon kunnig. CHEESE 13 år 5 månader sedan #39381

• daddyisback
  • daddyisback Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tja!
Är ny i denna krets och är inte allt för duktig på att mecka med vattenskoter..

Jag köpte en seadoo rxp 04 215hp.

Nu har jag ställt in skotern för vintern och läst till mig att det finns vissa saker man bör
göra nu när den ska stå ett tag. Hittade bra foruminlägg här på siten vad man ska göra men dessvärre inte HUR man ska göra dessa saker.

Det jag var mest fundersam över var hur man spolar rent med glykol+vatten i kylkanalerna.
Vore kanon om någon kunde förklara på ett så enkelt sätt som möjligt eller länka till någon bra
video/tutorial.

Alla tips & tricks är välkomna!

Tack på förhand
/ Mac daddy

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Motorkonservering - behöver hjälp från någon kunnig. CHE 13 år 5 månader sedan #39382

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
här är en fruktansvärt bra video, dock på amerikanska men man förstår ändå.

Kolla 6:25 in i filmen
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Motorkonservering - behöver hjälp från någon kunnig. CHE 13 år 5 månader sedan #39425

• daddyisback
  • daddyisback Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Hur får jag till blandningen då?
Ska jag ta en hink typ & blanda glykol + vatten där sen föra ner slangen så suger skotern upp det själv eller ska jag ha slangen direkt från kranen? isåfall hur lyckas jag blanda glykol + vatten från kranen?
Förstår inte riktigt hur jag kan blanda in glykolen när vattnet kommer direkt från kranen.
Skitbra video förövrigt men den förklarade tyvärr inte det.

Re: Motorkonservering - behöver hjälp från någon kunnig. CHE 13 år 4 månader sedan #39426

• trexen
  • trexen Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
www.seadoosource.com/winterize.html

Dränkbar pump, 3m passande slang, slangklämma, gardena koppling, Hink 10l, 50% blandning glykol+vatten.

//Marcus
SeaDoo RXP-X 255, 2008 org

Re: Motorkonservering - behöver hjälp från någon kunnig. CHE 13 år 4 månader sedan #39433

• bobbybaccala
  • bobbybaccala Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Hej!

En slang till vattenintaget bredvid jetten. Bra om du har en gardenakoppling men inte ett måste. Tryck slangen mot intaget (alt koppla gardenakopplingen) I andra änden en tratt, håll denna tratt högre än intaget, häll glykolblandningen i tratten. Kör på tills du ser att blandningen kommer ut ur jetten. Klart. Glöm inte att slå en liten skvätt glykol även i skrovet om du ska ha skotern utomhus med minusgrader då du sannolikt har lite vatten kvar i skrovet.

Spraya motorkonservering över hela motorn. ev även i motorn via tändstiften, samt i trottelhuset (nya modelelr har en nippel, i din får du lossa slangen från kompressorn och spruta in. (Trottelhuset är där gaswiren går in)

Klart! Lycka till!
Sea-Doo RXP 2005

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.071 sekunder