Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Maint. required lampan lyser i ett par sekunder vid start 13 år 8 månader sedan #38213

• hellerz
  • hellerz Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjenare,

Jag har en RXT-X 260 RS 2011 som gått 46h. När den hade gått cirka 42h så började "Maintanace required" lampana att lysa vid uppstart men den slocknar en sekund efter att man lägger in F på maskinen. Jag har kört cirka 4 timmar sen detta hände första gången men nu börjar jag bli nojjig och inbillar mig att den inte går som den brukar osv.

Senast jag var ut fick jag för mig att den lät konstigt och gick dåligt så då körde jag försiktigt på 4k rpm till rampen. Väl utanför rampen så testade jag att trycka på och då varvade den ur fint och lät som den skulle.

Jag har googlat lite greenhulk och kollat lite på nätet men kan inte hitta någon bra förklaring. Någon föreslog att det kunde vara en "reminder" för kommande service men det tycker jag låter osannolikt.

Någon som har en förklaring och/eller åtgärd?

Tacksam på förhand,

Hellerz

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Maint. required lampan lyser i ett par sekunder vid star 13 år 8 månader sedan #38233

• syyyd
  • syyyd Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Det är väl mycket möjligt att den tänds då service ska göras vid 50 h? Är väl samma som på en bil då tänds servicelampan ett par mil innan det är dags för service.
RXP-X -08

Re: Maint. required lampan lyser i ett par sekunder vid star 13 år 8 månader sedan #38234

• hellerz
  • hellerz Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Men jag har fått för mig att det inte är någon service vid 50h på min maskin? Trodde serviceintervallen var 10h, en gång per år och konpressorrenoverig vid 100h?

Tycker ändå att det är lite konstigt att påminna om kommande service? Det hände ju inte vid 10h servicen.

Tyvärr är jag på sommarstugan och har inte tillgång till manualen, annars kanske det hade stått något om saken där. Ingen som bet var man kan hämta en pdf?

/Hellerz

Re: Maint. required lampan lyser i ett par sekunder vid star 13 år 8 månader sedan #38238

• newbeast
  • newbeast Profilbild
  • New Member
  • New Member
Min kompis fick exakt samma grej på sin rxt-x 09 och vi förstog inte va det va o trodde först det va en bugg i systemet. men kollade sedan oljestickan o det visade sig att det va lite för lite olja i skotern. Prövade att hälla i lite olja och den försvann direkt, borde kanske isåfall va samma på din maskin...
Hoppas det hjälper

Mvh

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.056 sekunder