Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: vibrationer samt att skotern tog in vatten 13 år 8 månader sedan #38100

• emilsoderman
  • emilsoderman Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej,jag har en SEA-DOO XPDI -04 som också lite problem med självlänsarna tror ja.?
Körde ganska hårt igår och märkte sedan att det var extremt mycket vatten i skrovet.
Tog upp den och tömde la sedan ner den men den tog inte in något då, vi sänkte den även i bak
Och fram men ingenting.. Undrar därför om den kanske Är självlänsarna som Inte går.? Har egentligen inte den blekaste aning om hur det fungerar så lite tips skulle
Inte vara helt fel :-)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: vibrationer samt att skotern tog in vatten ( Problem lös 13 år 8 månader sedan #38143

• syyyd
  • syyyd Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
som frimodig7 skrev

frimodig7 skrev: se även till att slangarna är fastsatta så högt upp som möjligt, ligger slanagrna ner åker vatten in när maskinen är av.

kanske är därför det tar in vatten ibland.

Har renoverat pumphuset och fått provkört. Nu går den som en dröm igen! Tack alla för tips! Ha en bra sommar!
RXP-X -08

Re: vibrationer samt att skotern tog in vatten ( Problem lös 13 år 7 månader sedan #38862

• carlseadoorx
  • carlseadoorx Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Hejsan, har det löst sig ännu? jag hade exakt samma problem med slirningen i vattnet och att motorummet fylldes med vatten fast på en seadoo rx-02. Min olja i koppen vid slitríngen var slut så hela pumphuset slets det va därför min slirade sen hade en mindre kylvattenslang smält så den sprutade in vattnet i motorrummet istället för i motorn. Vet inte om jag är helt ute och cyklar eller om detta kan vara till nån hjälp men hoppas det kan komma till hjälp:)
mvh//Carl

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.049 sekunder