Idag var det äntligen dags för sässongens första runda.. tyvärr blev den inte så rolig som jag hoppast på. efter 10min lugn körning , märkte jag att något kändes fel.. skotern kändes tung , och rörde sig konstigt på vattnet.. slog av på gasen , och sedan på igen , och det gick trögt på något vis.. slog då av helt på gas och märkte att skotern låg lågt.. som att den höll på att sjunka. då stannade även motorn. bogserade in den väldigt försiktigt , och märkte att det var en jävla massa vatten i skrovet.. alltså upp i nivå med kompressorn. var bara att dra upp den , och låta det rinna ut. hem och börja riva ner.. kollade först så motorn hade klarat sig , vilket den som tur är har.. alltså inget vatten har kommit in i den iaf. (oljan är fin och inget vatten i cylindrar.. startar och går)
Men var fan kan allt detta vatten kommit in.. hade iofs glömt pluggarna ibak , men detta har hänt förr och det har aldrig varit nått med det.. så länge man kör framåt bör det ju inte vara nån fara? hittar inga fel på slangar , el dylikt heller. axelgenomföringen ser ok ut men vet inte hur känsligt det är.. kan ju med handkraft dra gummibälgen bak så det blir en glipa mellan den och stålringen på axeln.. ska dra ner till sjön nån kväll snarast och lägga i den och se om det kommer in någonstans.
Men tips mottages tacksamt.. någon som råkat ut för liknande?