Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Sea doo Rxp -08 . startar ej 13 år 10 månader sedan #36281

• mrado
  • mrado Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Var ute och körde idag och skotern gick hur bra som helst. Åkte upp efter en bäck och stannade och slog av motorn för att prata med min kompis. Sen när vi skulle åka därifrån vill inte skotern starta?! När jag stoppar i dessen låter det som vanligt ett ljud , sen när jag trycker på startknappen låter det som att den ska starta men sen dör av. Som att batteriet är för svagt för att orka dra igång? Har testat koppla till bilbatteriladdare men den ville inte starta ändå, och laddaren säger att batteriet är full laddat? Kan det vara batterirelät som är problemet? Eller har den helt enkelt sugit upp en sten jävel och inte kan dra runt?

gick hur bra som helst tills jag stängde av den? någon som har en idee?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Sea doo Rxp -08 . startar ej 13 år 10 månader sedan #36287

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
tror du är lite inne på problemet, de första du nämde, tror det är el fel. sen kan du även kolla alla minus kontakterna på motorn, finns flera stycken, kolla så dem inte ärjat spruta 5-56 eller WD-40 på dem för bättre kontakt, annars lär det vara som du säger!!!!! laddrelät och startrelät som spökar,
ta upp maskinen och kolla impellern med!
när start motorn inte får tillräckligt med kräm så tuggar den segt för att sedan bara klicka!!!!
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder