Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Styret sneställt för rak färd (RXTX260) 13 år 11 månader sedan #36158

• johnnysg
  • johnnysg Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Hej,

Jag och min polare har samma problem och det märks särskilt när man kör fort: styret måste hållas något vänster för att maskinen ska gå rakt. Båda har 2011:or och problemet är samma. Dock har min varit på service där jag påpekade felet och mekanikern påstod att det åtgärdades (utblåset satt snett på något sätt) men jag har fortfarande samma fel.

Vad är problemet? Är det bara att fråga om omjustering igen?

Tack
J

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Styret sneställt för rak färd (RXTX260) 13 år 11 månader sedan #36159

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
antingen är det så lätt som att justera styrvajern. rekommenderar att göra detta under styret det är lättast, bak i jetpumpen är lite för tajt för att komma åt ordentligt

kan vara så att bultarna håller på att lossna då drar den åxå snett å det är jätte allvarligt, skotern kommer gå sönder när som helst i form av sprucken jetpump eller liknande och sjunka ..
hoppas på det första alternativet... får man fråga vart du lämnat in där dom inte åtgärdade problemet?.

dl.dropbox.com/u/10719511/IMG_1244.JPG

såhär ser det ut på en RXP om man lyfter på kåpan till info centret, där fick jag justera min styrvajer . lycka till å glöm inte kolla bultarna som sitter fast i kylplattan
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Styret sneställt för rak färd (RXTX260) 13 år 11 månader sedan #36165

• johnnysg
  • johnnysg Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

jollo__123 skrev: antingen är det så lätt som att justera styrvajern. rekommenderar att göra detta under styret det är lättast, bak i jetpumpen är lite för tajt för att komma åt ordentligt

kan vara så att bultarna håller på att lossna då drar den åxå snett å det är jätte allvarligt, skotern kommer gå sönder när som helst i form av sprucken jetpump eller liknande och sjunka ..
hoppas på det första alternativet... får man fråga vart du lämnat in där dom inte åtgärdade problemet?.

dl.dropbox.com/u/10719511/IMG_1244.JPG

såhär ser det ut på en RXP om man lyfter på kåpan till info centret, där fick jag justera min styrvajer . lycka till å glöm inte kolla bultarna som sitter fast i kylplattan

Tack för utförligt svar.

Västerås marinservice, men jag vill inte gnälla på dem egentligen - har hittills varit bra. Kan vara ett olycksfall i arbetet.

Jag är en mekanisk analfabet, vad är det egentligen som justeras i bilden?

Kan jag känna på muttrarna utan att dra upp maskinen? Den ligger nämligen på flytbrygga och trailern är inte jättelätt att komma åt nu.

Re: Styret sneställt för rak färd (RXTX260) 13 år 11 månader sedan #36169

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
ja på bilden i höger nederkant så ser du styrvajerns fäste på en RXP-X vet inte hur det ser ut på en RXT-X, minns inte vart den satt, det bästa där är iaf om du tappar skruvå brickor så kommer dem inte så långt =) bara fiska upp med skruvmejsel

men du ska typ vrida några varv på den bara för att raka upp styrnosseln i centrum, jag tog ett skjutmått och mätte 12,6 cm på vardera sida om styrnosseln.
så då visste jag att den var centrerad i mitten, och efter ha sett att mitt styre stod mycket till höger så var jag tvungen att skruva in styrvajern 2-3 varv sen var det rakt igen =)

Re: Styret sneställt för rak färd (RXTX260) 13 år 11 månader sedan #36170

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
Namnlös.jpg

så ser det ut på RXT, där under någonstans har du den!

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.075 sekunder