Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Pajj kylare? sea doo rxp 14 år 4 månader sedan #33422

• e.svensson
  • e.svensson Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Ibland gör man ju tyvärr saker innan man hinner tänka efter innan... sagt och gjort, jag lyckades kapsejsa med skotern på torra land. Har en liten kärra jag har skotern på i garaget och efter att ha tvättat den så fick jag för mig att jag skulle hälla ut vattnet i "fotrännorna". Resultatet blev självklart att skotern gled baklänges av och kylaren slog i golvet.

Nu har jag ingen bild på det men det är ett märke på kylaren, därimot vill jag inte kalla det för ett jack, provade att starta skotern i några sekunder för att sedan smaka av kylaren om det kunde tänkas smaka lite glykol, vilket det inte gjorde. Och e ganska så så säker att min metod för att kontrollera kylaren på är totalt värdelös :D

Frågan är ju nu hur tar jag reda på om den är helt tät eller inte? Kan jag göra det utan att behöva ta bort den?

Som tur är så har jag en bekant som kan svetsa ihop den åt mig, vågar man svetsa på plats kanske?

Ska även se till att ordna en bild på eländet imorgon. Kan roar med denna som polaren var VÄLDIGT snabb med att få ut på facebook :)

381622_10150367077929332_746869331_8362342_168833324_n.jpg

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Pajj kylare? sea doo rxp 14 år 4 månader sedan #33425

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

E.Svensson skrev: ]

Nu blev jag lite fundersam..

"provade att starta skotern i några sekunder för att sedan smaka av kylaren om det kunde tänkas smaka lite glykol, vilket det inte gjorde." vad har du smakat på? jag hoppas ju verkligen att det smakar glykol i ditt kyl system men man bör nog inte smaka på detta!!

Men din kylare sitter som sagt i rideplaten under.. den kyls av att sjövattnet har kontakt mot denna.. Den blandar sig inte in i den andra kylslingan som går t.ex till intercooler/avgassystem.

Så länge det inte börjar rinna ur glykol under så har du nog klarat dig.. min höll t.o.m när jag körde in i en sten som låg under vatten ytan.. blev en rejält hack i den då.

Men håll du koll på glykolnivån framöver bara

Re: Pajj kylare? sea doo rxp 14 år 4 månader sedan #33427

• e.svensson
  • e.svensson Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Det var självklart på rideplaten precis där märket blev som jag smakade av.
Skulle vara skönt att veta redan nu ifall det är trasigt eller inte, vill ju gärna börja nästa säsong med en hel skoter.
Kompisen råkade ut för en liknande skada och hans märkte man inget på om man gjorde mitt lilla test... Därimot var han ändå tvungen att fylla på en litet/h vid körning.

Tro ni man vågar svetsa kylaren medans den fortfarande sitter kvar?

Re: Pajj kylare? sea doo rxp 14 år 4 månader sedan #33431

• samson
  • samson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Om du nu har ett hål i plattan märks det genast då du har en stor pöl med glykol på golvet. Om du nu har ett läckage & tänker åtgärda det genom att skruva loss hela rideplaten så ta det varsamt med de 2 skrovgenomföringarna som går igenom skrovet. dessa är i plast & har en tendens att gå av när du bryter o bänder. har du av 1 utav dessa genomföringar så får du köpa en ny rideplate.
Vet inte om det går att svetsa på plats. Det finns ju en avtappning bakpå plattan.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder