Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Uppgradering / Tuning 14 år 5 månader sedan #33287

• beckenbauer
  • beckenbauer Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Om man i steg vill uppgradera sin seadoo utan att kompromissa med driftsäkerheten, vad ska man göra ?
När jag googlar på upgrades så kommer det otaliga förslag på väldigt olika priser....

Som vanligt vill man ju inte köpa saker som senare åker ut, utan köper jag något ska det kunna sitta kvar i skotern under hela dess livstid.

Jag har en GTX 255 IS Limited, kan jag titta på RXP & RXT uppgrades med ? Motorn måste väl vara den samma ?

SÅ.... vad kan man börja med ? eller ska man helt enkelt dyka på steg 3 direkt ?
Åter igen, jag ser hellre till driftsäkerheten än att den går fortare.....
Är det tex rekommenderat att höja varvstoppet ?

Vart köper ni era saker och installerar man det mesta själv ? eller ska jag helt enkelt kontakta en ÅF som får montera allt ?

Så,,,, vart börjar man ?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Uppgradering / Tuning 14 år 5 månader sedan #33288

• fast
  • fast Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
For the first update you can buy a Racing Airsystem and a Solas Impeller.

But if you look for more performance you need to upgrade the ECU and SUpercharger.
The ECU and elektric system is different from the RXP 255, even the motor is exact the same , and most tuning parts will fit. But you need a new ECU mapping that will match the updated parts .
you can get 25-30 HP from only a ECU mapping with 8600 RPM limiters,

I have build the offshore and close course Sweden SM boats for 2010 and 2011 in stock class and open class. All based on Seadoo RXT260RS or RXT255 RS .
<a href="">
<a class="postlink" href="www.performancemarine.se">www.performancemarine.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.065 sekunder