Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Tar in vatten Seadoo GSX -96 14 år 8 månader sedan #31861

• mikemike
  • mikemike Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Har skaffat min första skoter och varit ute ett par vändor men har upptäckt en del vatten stänk i motorutrymmet, har inte reflekterat så mycket över det men nu igår när jag var ut så gick den dåligt/inte alls på tomgång och man kunde bara hålla 75% gas annars gick den dåligt. När jag kollade så har en del vatten stänkt över tändsystem och det verkar som den tar in vatten i gummidamask som sitter till impellerhuset, känns som det fattas någon bussning där, se bild.
Någon som har erfarenhet av detta?

/Micke

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Tar in vatten Seadoo GSX -96 14 år 8 månader sedan #31876

• sandell
  • sandell Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Det ska vara en viss förspännning mellan metallringen och den svarta ringen för att det ska täta. Står information om det i servicemanualen som går att hitta lite varstans. Sen kan jag rekommendera att du sätter dit ett buntband istället för slangklämman på den främre damasken runt drivaxeln som snurrar, samt ett buntband på samma damask fast runt svänghjulet.
RXT-X under uppbyggnad...

Re: Tar in vatten Seadoo GSX -96 14 år 7 månader sedan #31921

• mikemike
  • mikemike Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Har plockat isär drivaxeln nu, och blir inte riktigt klok, tittar man på srängskissen så är det massa o-ringar med på ritningen. Det är ju ett ganska stort glapp mellan axel och grafitbussningen.
Funderar på att sätta ett gäng oringar på rad i bussningen, infettade med silikonfett.
Sen så ska det tydligen vara ett "stänkskydd" monterat ovanför damasken.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.052 sekunder