Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Seadoo RXT 260 as - Dog ute på vattnet 14 år 8 månader sedan #31690

• groomlake
  • groomlake Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Så, nu ser jag slutet på den här historien.

Ägaren från e-son maskin i Skellefteå, Lage, ringde i morse och sa att dom har en demo maskin som gått 25 timmar, (min hade gått 31 timmar när den gick sönder) och att även fast dom förlorar på det så tycker han det är självklart att jag ska få den, så imorgon kommer den till Umeå där jag bor. Dom fick min idag, den måste repareras, sen kan dom sälja den.

Helt otroligt vilken stor lättnad, och tack för att det finns såna företagare som är mån om sina kunder!!! Tack också till Benjamin på e-son, & Johannes på Motorbolaget i Umeå som svarat tålmodigt på alla mina frågor & Mikael på e-son som hämtade min maskin i Umeå idag och som kör tillbaka demo maskinen från Skellefteå imorgon till mig i Umeå!

Så, till slut löste det sig, men faktum kvarstår att BRP har detta problem, hoppas dom löser det, och man kan ju inte hjälpa att undra vad som händer om nån som inte har garanti råkar ut för detta missöde, det lär ju kosta 100.000:- att åtgärda. Så för er som funderar på att köpa denna fantastiska maskin (för den är helt otroligt mäktig och rolig att köra) kolla ordentligt dessa bultar!!!

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Seadoo RXT 260 as - Dog ute på vattnet 14 år 8 månader sedan #31693

• steff
  • steff Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
kul att de ordnade sig för dig .....men nästa maskin du köper ..tänk före ! vill ju va på sjön ! har själv ägt allt utom seaaadoont....nu får jag väl på nöten hehheeheee...men de tar jag...dom är snabbast snyggast men inte bäst ! samma som med brudar ....heeee

Re: Seadoo RXT 260 as - Dog ute på vattnet 14 år 8 månader sedan #31834

• miha76
  • miha76 Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hej! Har en rxt is med motorhaveri, impellern losnade (vilket ska vara omöjligt) och tryckte indrivaxeln i motorn, resultat, trasigt axiallager vev och block, mer eller mindre total haveri, detta hände vid 48 tim, garantin har gått ut för 5veckor sedan :( :( är således ute efter en motor som har en tex havirerad topp, Någon som vet av någon motor med tex havirerad topp, namn på firma som har fixat någor garantijobb, kanske kan sälja delar som inte har skadats.

:( :( :( seadoo. tror det blir en Yamaha nästa år........

Re: Seadoo RXT 260 as - Dog ute på vattnet 14 år 8 månader sedan #31839

• groomlake
  • groomlake Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Det är ju på RIKTIGT helt cp att det kan vara på det sättet, SEADOO MÅSTE JU FÖR FAAN TA SITT ANSVAR PÅ ETT FEL SOM DET HÄR, det är ju bara att ta in alla maskiner som finns sen 2009 och fixa dom, annars kommer dom att få så dåligt rykte att det inte finns... Räkna med att alla som ska köpa seadoo läser ett sånt här forum för fakta. Hur gammal var din? Har man inte 2 års garanti?

Min polare som också har en RXT as 260 skruvade åt sina bultar som hade lossnat för mig förra veckan, och nu så hade dom lossnat igen så den är inne på service, som tur var hände inget...

Men, det här är ju helt sjukt, hur faan kan man sälja sån här skit och sen inte ta fullt ansvar även om garantin har gått ut? Det här felet ska inte kunna hända helt enkelt, PUNKT!

Jag är livrädd att vara ute och köra min maskin nu, vem vem när den havererar nästa gång?!

Och dessutom, vem vågar ha en maskin efter att garantin har gått ut, och vad blir då andrahandsvärdet?? Lär ju inte vara högt...

Re: Seadoo RXT 260 as - Dog ute på vattnet 14 år 7 månader sedan #31923

• copilot
  • copilot Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

groomlake skrev: Det är ju på RIKTIGT helt cp att det kan vara på det sättet, SEADOO MÅSTE JU FÖR FAAN TA SITT ANSVAR PÅ ETT FEL SOM DET HÄR, det är ju bara att ta in alla maskiner som finns sen 2009 och fixa dom

Min polare som också har en RXT as 260 skruvade åt sina bultar som hade lossnat för mig förra veckan, och nu så hade dom lossnat igen så den är inne på service, som tur var hände inget...

Men, det här är ju helt sjukt, hur faan kan man sälja sån här skit och sen inte ta fullt ansvar även om garantin har gått ut? Det här felet ska inte kunna hända helt enkelt, PUNKT!

Problemet är väl all "fulimport" som sker. Utländska Sea-Doo-handlare (bla Danmark) säljer maskiner via det så kallade "europalagret" i Belgien till icke auktoriserade småhandlare här i Sverige och när skiten träffar fläkten finns där ingen som vill röra maskinen. Dvs ingen svensk auktoriserad verkstad vill ta på sig något garantijobb eftersom den inte är köpt i Sverige och småhandlaren som sålde maskinen har bytt aktiebolag tre gånger sedan dess. Småhandlaren har dessutom inte ens rätt att meka med maskinen eftersom de inte är auktoriserade. Grattis lixom...

Gällande skruvarna till pumphuset som är aktuella i denna frågan satte jag med blå Loctite och nu verkar de sitta. Har kört 12 tim och de är spända fortfarande. Helt klart att rekommendera om man inte vill ha ett 100 000 kronors motorras. Men som sagt så finns det serviceåtgärd på detta som säljaren SKA åtgärda...

Sea-Doo RXT IS 260

Sidan laddades på: 0.053 sekunder