Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

GTX SC -03 Startar inte :( 14 år 8 månader sedan #31121

• mokke
  • mokke Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej mina livbojar på nätet!

Va ute och drog ring skärgården, då plötsligt skotern vägra starta när jag väl har stängt av den!
Nu e det så att jag inte är så hemma på deras "system" så jag öppnade upp till motorn och hittade en lös sladd, gött att det bara va det tänkte jag och kopplade in den igen! Nu va det så att det va sladden till "diagnostikplattan" (vilket jag inte vet om den ska vara inkopplad eller inte?) Men icke!! Fanskapet vägrade starta och jag fick bogseras hem! Kom till hemmahamn.... JA nog fan startade skiten! Fina fisken sa jag och åkte ut igen! NO NO NO... halvtimme senare stannade den! "check Engine" Nu va det så att jag inte lyckades ta fram felkoden utan fick leta runt här tills jag hittade hur man gjorde! Felkoderna är P0231 och P0616. Har kollat lite ikväll lite mer noga.... plockat dän startrelläet och kollat det... funkar prima.... kollat batteriet... funkar prima... Ohmmätt... Funkar som det ska...
MEN!!!
Varför vill inte maskinen starta!? Någon som råkat ut för något liknade och har några köttiga tips vart man ska börja leta?
På denna länk finns felkoder www.sea-doo.net/Specifications/4 ... EDURES.pdf
Tacksam för svar.
MVH
//Macke
Seadoo GTX -03

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: GTX SC -03 Startar inte :( 14 år 8 månader sedan #31128

• kada
  • kada Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Gå igenom alla elanslutningar och rengör dem eftersom den klagar både på Startrelä och bränsle pump med "open or short circiut" .

biltema har grejer som heter Oxide Cleaner samt Contact Protect.

Du har nog bara glapp i dina kontakter.

/Roffe
GTX SC -03 Limited, Riva Stage 1+, nu med guppa.se stickers

Re: GTX SC -03 Startar inte :( 14 år 8 månader sedan #31129

• mokke
  • mokke Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member

Kada skrev: Gå igenom alla elanslutningar och rengör dem eftersom den klagar både på Startrelä och bränsle pump med "open or short circiut" .

biltema har grejer som heter Oxide Cleaner samt Contact Protect.

Du har nog bara glapp i dina kontakter.

/Roffe

Har funderat på det också! Har ryckt i alla sladdar och haft isär dom jag ser och hittar!
Har lite Kontaktspray hemma så jag ska testa det imorgon! Såg även att det va några cm med vatten längst ner i skrovet, inte för att motorn ligger under men det kan kanske vara en del av problemet?
Tack för att du inte räknat ut min maskin iaf! :)
Seadoo GTX -03

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.068 sekunder