Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

RXP felmeddelande "12V too low" 14 år 8 månader sedan #31014

• dcpr8e
  • dcpr8e Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej

När jag kör så får jag felmeddelande "12V too low" som står direkt på skärmen, samt så blinkar varningslampan. När jag trycker SET fem ggr så står det 0562 (eller var det 0652), det betyder iallafall battery voltage too low. Det är när jag dragit på med lite mer gas som felkoden dyker upp efter jag tryckt på SET, och varnignslampan verkar blinka mer frekvent ju snabbare jag kör, blinkar sakta när jag står utan gaspådrag.

Precis provat efter en 3-dagars fulladdning. Batteriet är köpt förra sommaren men har stått i skotern utomhus hela vintern utan undehåll. Tändstiften är sprojlans nya.

Kan det vara batteriet som är dåligt ? Ska jag ta med det till en batterihandel där dom kan prova det ? Tips ?

Har en RXP -04 eller -05a som gått 120h.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: RXP felmeddelande "12V too low" 14 år 8 månader sedan #31018

• xpo
  • xpo Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Batterier utomhus på vintern är ingen bra ide när det inte laddas titt som tätt. batteriet går lätt sönder.

kan även vara oxid på kabelskorna som gör att du får dålig kontakt med batteriet.
Men skulle nog tippa på att batteriet inte är i så fullgott skick, skulle nog ta och köpa ett nytt när du säger att du har laddat upp det.

det du kan göra är att ta med batteriet till en butik som tex batterilagret. de kan testa batteriet åt dig och se hur det mår. men antagligen så måste du nog köpa ett nytt.
Kawasaki ultra 250x - svarta faran

Re: RXP felmeddelande "12V too low" 14 år 8 månader sedan #31570

• goka
  • goka Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Kolla också om batteriet får laddning från skotern.
Starta motorn en snabbis och mät med en voltmeter på plus(+) och minus(-) polerna. Du ska då ha ca 13,8 V.
Göran
SEA-DOO RXP 215 -07
Garmin GPSMAP-421
TRITON.LXT trailer
GoPro HERO2
SSRS-medlem

Re: RXP felmeddelande "12V too low" 14 år 8 månader sedan #31572

• ava mc
  • ava mc Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
99 % chans att det är batteriet. Detta är det absolut vanligaste problemet när folk ska ta ut sina motorcyklar och vattenskotrar på sommaren. De batterier som sitter i dessa fordon är väldigt känsliga och ska helst stå på underhållsladdning så fort maskinen inte används.

De ska absolut inte stå ute en hel vinter utan laddning..

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.067 sekunder